Din venitul realizat în primele şase luni din 2021, compania a plătit sistemului public de sănătate, prin taxa clawback, 13,5 milioane de lei, ceea ce a influenţat rata profitabilităţii. Rata profitului brut împreună cu cheltuielile aferente taxei clawback este de 20,4%, se menţionează în comunicat.
Profitul brut a crescut cu 2%, până la 19,82 milioane de lei.
Portofoliul de produse RX (medicamentele cu prescripţie medicală) a înregistrat o creştere cu 13%, de la 109 milioane lei în S1-2020, la 123,2 milioane lei în S1-2021. În acelaşi timp, produsele non-RX (OTC, suplimente medicale, dispozitive medicale), au înregistrat o creştere valorică cu 11,7%, ajungând la 26,6 milioane lei, comparativ cu 23,8 milioane lei în S1-2020.
Citește și: Industria farmaceutică din România a ajuns la un maxim istoric
Exporturile, care reprezintă 42% din cifra de afaceri a Antibiotice, au înregistrat în prima jumătate a anului, valoarea de 68,4 milioane lei. O evoluţie bună au avut-o vânzările de produse finite care au crescut cu 26,5% comparativ cu perioada similara 2020, de la 34,4 milioane lei la 43,5 milioane lei.
Astfel, în piaţa SUA, vânzările pe segmentul antiinfecţioase sterile injectabile, administrate în spitale, s-au dublat în primul semestru 2021 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.
Totodată, extinderea prezenţei Antibiotice pe pieţele din Europa, s-a concretizat în creşterea vânzărilor de antiinfecţioase sterile injectabile cu 21% faţă de semestrul I-2020. În ţări precum Marea Britanie, Ungaria, Lituania, creşterea a depăşit acest procent ca urmare a licitaţiilor adjudecate în anul 2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.