Astfel, în ceea ce priveşte OUG 118/2021 (noiembrie 2021 - martie 2022), 80 de societăţi au depus 345 de cereri, din care au fost aprobate 288, 55 fiind considerate neeligibile. Suma transmisă către Ministerul Energie spre decontare este de 2,412 miliarde lei, valoarea totală solicitată ridicându-se la 2,422 miliarde lei.
În baza OUG 27/2022 (aprilie 2022 - martie 2023), 89 de societăţi au depus 942 cereri, fiind aprobate 271 cereri pentru clienţi casnici şi 432 pentru noncasnici. Un număr de 13 cereri pentru clienţi casnici au fost declarate neeligibile.
Suma transmisă către Ministerul Energiei, clienţi noncasnici, este de 5,4 miliarde lei, iar cea transmisă către ANPIS, clienţi casnici, de 3,3 miliarde lei, în total fiind transmisă spre decontare o sumă de peste 8,7 miliarde lei.
În prezent, se află în analiză 226 de cereri depuse în vederea decontării iar pe măsură ce operatorii încarcă datele şi documentele justificative solicitate de către experţii alocaţi, verificarea şi determinarea acestora se va realiza cu maximă operativitate, a precizat Dumitru Chiriţă, preşedintele ANRE.
Citește și Facturile restante de la Hidroelectrica. În cât timp pot fi achitate de clienți
”Anul trecut, politica companiei Hidrelectrica a fost de a extinde serviciile pe segmentul de consumatori casnici, ceea ce a generat, bineînţeles, un aflux foarte mare de clienţi. Paralel cu acest aflux de clienţi, dezvoltarea informatică ne-a pus un pic probleme, în sensul că trebuia schimbat tot sistemul. De acum doi ani am început această dezvoltare. Fiind companie de stat, toate procedurile trebuiau urmate, licitaţie şi aşa mai departe, iar implementarea etapelor acestui sistem informatic a durat mai mult decât ne-am aşteptat. După previziunile noastre, cam în două luni, de acum, vom ajunge la zi. S-a reuşit recuperarea primei jumătăţi din anul trecut, dar ritmul este extrem de accelerat, ceea ce ne va uşura foarte mult munca de acum încolo”, a spus oficialul Hidroelectrica....
Citește și Card energie. Este oficial. Facturile ce pot fi plătite eșalonat
În al doilea rând, în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura.
Perioada de eșalonare
În plus, este posibil ca, în cazul clienților vulnerabili, eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim trei luni sau convenită de părţi....
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.