În ceea ce priveşte sumele transmise către Ministerul Energiei şi către Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, în aprilie, după ce au fost verificate peste 90% din solicitări, suma este de 847 milioane de lei. "De subliniat este că această valoare este mult mai puţin decât am estimat noi", a arătat oficialul ANRE.
Pentru luna mai a fost trimisă spre decontare suma de 762 milioane de lei, după evaluarea a 90% din solicitări. În iunie, 928 de milioane de lei (80% din solicitări verificate), pentru iulie - 1,4 miliarde de lei, iar pentru august - 601 milioane de lei (65%).
"Decontările vin în funcţie de descărcările pe care operatorii le fac în machetele autorităţii şi, după analiza facturilor, trimitem către Ministerul Energiei ordonatorul principal de credit, avizul pentru plată", a explicat Man. De asemenea, potrivit acestuia, direcţia generală de control din ANRE a primit solicitări în această perioadă de cinci ori mai mari decât în anii trecuţi, strict pe citirea facturilor.
"Noi sfătuim oamenii în prima fază să poarte un dialog cu operatorul de furnizare şi, dacă nu s-au înţeles, să se adreseze ANRE. Îi asigurăm că ne preocupă acest lucru. Deci îi rugăm pe cei care au probleme să se adreseze autorităţii pentru a rezolva aceste lucruri", a arătat responsabilul autorităţii.
Fără a avea acest drept
În același timp, ANRE a amendat cu câte 20.000 de lei societatea Tinmar Energy şi afiliatul său, Solprim SRL, pentru emiterea şi transmiterea către clienţi a notificărilor privind întreruperea furnizării energiei electrice începând din data de 16 septembrie 2022 fără a avea acest drept.
De asemenea, un alt afiliat al Tinmar, societatea Eye Mall SRL, a primit o amendă în valoare de 60.000 lei pentru emiterea şi transmiterea către clienţi a notificărilor privind întreruperea furnizării energiei electrice începând din data de 16 septembrie, fără a avea acest drept, precum şi pentru inserarea în contractele de furnizare a energiei electrice a unei clauze care dă dreptul furnizorului de a denunţa unilateral contractul. În acest caz a fost dispusă măsura de a modifica toate contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu clienţii finali, în sensul eliminării clauzei care dă dreptul furnizorului de a denunţa unilateral contractul.
Acțiuni de control inopinate
ANRE a anunţat joi, printr-un comunicat, că a finalizat acţiunile de control inopinate demarate ca urmare a notificărilor privind întreruperea furnizării energiei electrice transmise clienţilor finali, începând cu data de 16 septembrie 2022, de către societatea Tinmar Energy SA. Controale inopinate au avut loc şi la afiliaţii săi Solprim SRL, SC Eye Mall SRL, Arinna Development SRL şi Lord Energy SRL.
Acţiunile de control au avut ca tematică verificarea modului în care societăţile şi-au îndeplinit obligaţia de achiziţionare a energiei electrice, astfel încât să asigure acoperirea consumului clienţilor şi a respectării interdicţiei de a nu denunţa unilateral contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu clienţii finali.
"În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societăţile în cauză şi-au îndeplinit obligaţia de achiziţionare a energiei electrice pentru acoperirea consumului clienţilor şi nu au denunţat unilateral contractele de furnizare a energiei electrice" precizează ANRE.
Potrivit sursei citate, societăţile Arinna Development SRL şi Lord Energy SRL nu au avut obligaţia de a achiziţiona energie electrică pentru acoperirea consumului clienţilor finali, deoarece în perioada supusă controlului nu au avut clienţi finali în portofoliu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.