Potrivit unui comunicat al ANPC, remis luni AGERPRES, în urma centralizării, la nivel naţional, a sesizărilor primite de la consumatori au fost puse în discuţie următoarele probleme: întârzieri nejustificate în efectuarea lucrărilor de execuţie ale branşamentelor, întârzieri în realizarea branşamentelor din cauza relaţiei dintre entităţile emitente de avize, majorările facturilor fără o informare corectă, completă şi precisă în prealabil a consumatorilor, majorări urmate de recalculări şi necesitatea stabilirii unui grup de lucru la nivelul entităţilor implicate în domeniul furnizorilor de utilităţi.
În acest context, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a propus constituirea unui birou unic pe lângă consiliile locale din care să facă parte toate entităţile emitente de avize şi autorizaţii ce vizează debranşarea/branşarea populaţiei de la utilităţi publice. De asemenea, ANPC a propus desemnarea unui reprezentant al fiecărui furnizor de utilităţi la nivel de judeţ în vederea urgentării soluţionării sesizărilor consumatorilor.
"Această propunere a avut la bază proiectul pilot desfăşurat la nivelul judeţului Constanţa în perioada 2018-2019 în cadrul căruia, atât Consiliul Judeţean, cât şi furnizorii de utilităţi din judeţul Constanţa, au realizat un grup eficient de lucru în folosul consumatorilor", a declarat preşedintele autorităţii, Horia-Miron Constantinescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.