Update: Compania Hotelieră Intercontinental România S.A. a transmis următorul comunicat de presă: "Avem plăcerea să anunțăm că în urma unei noi inspecții din partea ANPC în data de 27.05.2022 au fost ridicate toate restricțiile pentru serviciile de alimentație publică și cazare. Inspectorii au constatat că toate măsurile impuse în timpul celor 5 inspecții succesive care s-au desfășurat în ultima săptămână au fost remediate, s-a realizat o igienizare completă așa cum ne-au recomandat autoritățile și au fost înlocuite echipamentele considerate neconforme.
Reasigurăm publicul și oaspeții noștri de serviciile hoteliere de calitate. Hotelul a avut și are în acest moment toate măsurile necesare și de siguranță și va continua să asigure servicii de 5 stele pentru a răspunde exigențelor tuturor oaspeților.
Situația prezentată către public și media de către ANPC nu a reprezentat modul în care se desfășoară activitatea noastră în mod curent. Considerăm că prezentarea hotelului nostru a fost exagerat de negativă și nedreaptă. Regretăm experiența neplăcută pe care oaspeții noștri au trăit-o alături de noi în această săptămână. Am depus toate eforturile pentru a le face șederea cât mai plăcută și le garantăm că siguranța lor a fost și este prioritatea noastră.
Mulțumim oaspeților noștri fideli pentru toate mesajele încurajatoare pe care ni le-au împărtășit. Oaspeții noștri apreciază de peste 50 de ani experiențele alături de noi, poziționând hotelul nostru printre alegerile favorite pentru cazări și evenimente. Reamintim că la începutul anului am demarat un amplu proiect de modernizare al acestui simbol al orașului București, prevăzut cu un buget de 21 milioane de euro și care va fi finalizat în 2024."
Ştirea iniţială: ANPC anunță că a făcut trei controale succesive la Intercontinental, iar reprezentanții hotelului nu au reușit să remedieze neregulile.
Echipe ale Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) au realizat o acțiune de control, pe 19 mai, la Compania Hotelieră Intercontinental România SA. În urma verificărilor, au fost aplicate 6 amenzi contravenționale în valoare totală de 50.000 lei și s-au dispus măsurile complementare de „oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a bucătăriei, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a 10 camere verificate și a centrului SPA și propunerea sancțiunii complementare de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni”.
Abaterile de la legislație constatate de comisarii CPCMB au fost următoarele: „utilizarea unor produse din carne și pește fără elemente de identificare și caracterizare și dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora, utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilității minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare), folosirea, atât în blocul alimentar, cât și în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depășită, existența unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spatii frigorifice, fără respectarea condițiilor de temperatură, conform legii, utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum și a unor produse congelate, cu arsuri de congelare, nerespectarea vecinătăților produselor alimentare, în spațiile frigorifice, precum și depozitarea băuturilor direct pe paviment, existența unor condiții igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât și în centrul SPA, lipsa informații privind utilizarea electronicelor și condiții deficitare de amenajare a spațiilor de cazare, care pot pune în pericol viața sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecția unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată)”, potrivit Mediafax.
Bogații planetei. Cine a făcut averi uriaşe în pandemie din energie şi alimente
Potrivit ANPC, în ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse către operatorul economic. Deficiențele nu erau remediate, iar comisarii CPCMB au decis extinderea verificării la toate camerele libere ale hotelului.
Ca atare, sancțiunile adăugate sau rămase în vigoare în a doua zi de control au fost: „alte 4 amenzi contravenționale în valoare de 35.000 lei, menținerea măsurii de oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor pentru bucătărie, centrul SPA și 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camera (măsura aplicându-se, în total pentru 30 de camere și propunerea de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni”.
Al treilea control a avut loc o zi mai târziu, comisarii constatând din nou neîndeplinirea măsurilor și găsind, în continuare materii prime expirate, în spațiul de depozitare al produselor alimentare, preparate finite neetichetate, materii prime congelate cu data limită de consum schimbată, preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, deși bucătăria era oprită de la funcționare și 2 camere ocupate deși erau oprite de la funcționare.
Ca urmare, a mai fost aplicată o sancțiune contravențională în valoare totală de 15.000 lei, ajungându-se, astfel, la amenzi în valoare totală de 100.000 lei. De asemenea, comisarii au propus sancțiunea complementară de închidere definitivă a hotelului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.