Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a controlat miercuri Mall Băneasa București, pentru a verifica modul în care acestea respectă drepturile consumatorilor prevăzute de lege.
”În urma fiecărei acțiuni de control, apar lacrimile operatorilor economici sancționați. Ba pandemia, ba că plouă afară, ceva s-a întâmplat, iar ei nu au putut să se adune și să respecte legea și, automat, consumatorul. Mă gândeam să implementăm caselor de marcat o opțiune și să emită odată cu bonul fiscal și un șervețel de șters lacrimile pentru a le aduce aminte comercianților cât de mult încasează, dar de cheltuit pentru a-și întreține afacerea, nu prea cheltuie. În loc să caute scuze, mai bine ar căuta soluții de a ține lucrurile în ordine. Vor urma, pe rând, toate mallurile din București.
Poate învață unii de la alții, iar, împreună, să înțeleagă că cei care le aduc bani trebuie și respectați nu numai încasați”, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC.
În urma controlului, au fost date amenzi de 187.000 lei și s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor pentru 10 operatori economici, până la remedierea deficiențelor, verificările aflându-se în plină desfășurare.
Conform unui comunicat remis joi de ANPC, Neregulile constatate de comisari au fost:
- Comercializarea unor produse cu data limită de consum depașită
- Utilizarea unor vitrine și agregate frigorifice, de expunere a mărfii și de depozitare, neigienizate, sub tăvile metalice aflându-se acumulari masive de praf, grăsime, zone de vopsea exfoliată și rugină.
- Prezenta insectelor (gândaci și muște), la raionul de comercializare a produselor de cofetarie și pâine sau în spații de gătire
- comercializarea de legume și fructe cu modificări organoleptice
- Deficiențe de etichetare la unele produse cosmetice
- Emiterea unor certificate de garanție completate eronat
- Utilizarea unor materii prime sau semipreparate fără eticheta cu elementele de identificare și caracterizare și cu data limită de consum
- Folosirea unor preparate finite calde păstrate in agregate frigorifice
- Colectarea reziduală realizată îin recipiente fără capac
- Utilizarea unor ustensile de bucătărie neprofesionale, precum și a unor recipiente de plastic neigienizate corespunzător
- Folosirea unor electrocasnice profesionale (ex.: prăjitor de pâine), cu un grad avansat de uzură, cu rugină, resturi alimentare
- Utilizarea unor cântare de bucătărie neverificate și neomologate metrologic
- Lipsa din lista meniu a alergenilor și a ingredientelor care pot provoca intoleranțe
- Utilizarea unui spațiu de gătire neigienizat, cu pereți ciobiți, murdari, cu acumulare de materii organice în spațiile dintre aparatele de gătit și pereți, neechiparea adecavată a personalului din bucătărie
- Comercializarea înghețatei ambalate, fără nici un element de identificare, în stare decongelată, fără respectarea lanțului termic
- Nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor pe masa caldă, adică la minimum 60 grade Celsius
- Utilizarea unor vase de preparare neigienizate, cu strat gros de arsură, cu grad avansat de uzură
- Depozitarea unor produse direct pe paviment
- Folosirea unor ouă depozitate la temperatura mediului ambiant
- Deficiențe de etichetare la comercializarea bijuteriilor din metale prețioase (fără a avea pe etichetă trecut gramajul și fără a informa consumatorii în legatură cu natura și caracteristicile pietrelor)
- Nerespectarea condițiilor igienico – sanitare, în saloanele de frumusețe.
- Lipsa traducerii în limba română
- Lipsa informațiilor și a emiterii formularelor de schimb valutar.
Citește și: Patiserie cu pretenții, amendată cu 20.000 lei. ANPC s-a îngrozit de ce a găsit acolo
Vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Mihai Culeafă, a declarat că nu s-a gândit că rugina face parte din secretele patiseriei franțuzești.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a sancţionat, în urma unor controale, Patiseria Paul din mall-ul bucureştean Promenada cu amenzi de 20.000 de lei şi a dispus o serie de măsuri complementare, informează joi instituţia, printr-un comunicat remis AGERPRES.
Potrivit sursei citate, în urma acţiunii de control desfăşurată de echipe ale Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov, coordonate de vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) Mihai Culeafă, la Patiseria Paul din mall-ul bucureştean Promenada, aparţinând companiei Moulin D'Or SRL, au fost constatate nereguli care au determinat aplicarea mai multor sancţiuni.
"Nu m-aş fi gândit niciodată că secretele patiseriei franţuzeşti sunt mucegaiul, rugina şi, în general, lipsa de igienă. Dacă la dimensiunea acestui operator economic aşteptările sunt foarte mari, iată că realitatea le contrazice. În speranţa că mesajul va fi transmis în întreaga reţea, sper ca următoarele prăjituri să aibă ca ingrediente doar cele de pe etichete, lipsind cele care ne-au cutremurat în acţiunea de control", a afirmat Mihai Culeafă.
Astfel, echipa de control a sancţionat operatorul economic în urma celor constatate cu amenzi contravenţionale în valoare de 20.000 lei şi a aplicat măsuri complementare constând în oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a unor produse alimentare neconforme, în valoare totală de 3.700 lei
Totodată. s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor operatorului economic până la remedierea deficienţelor.
Conform sursei citate, abaterile înregistrate de comisarii CRPC Bucureşti-Ilfov au fost: utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu grad mare de uzură, rugină şi acumulări de lichide, precum şi utilizarea unor grătare de expunere neigienizate corespunzător, prezentând pericolul contaminării produselor expuse pe aceste dispozitive spre comercializare. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.