Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au amendat cu 95.000 de lei hotelurile bucureştene Ambasador, Novotel şi Continental Bucureşti Nord în urma controalelor efectuate în ultimele două zile.
Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, în cazul acestora au fost decise şi măsuri complementare amenzilor, precum oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor pentru 16 camere de la Hotel Continental Bucureşti Nord (pentru acestea fiind propusă şi închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni), 35 camere de la Hotel Ambasador şi două camere de la Hotel Novotel. Totodată, a fost dispusă oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor pentru trei agregate frigorifice de la Hotel Continental Bucureşti Nord şi Novotel.
Abaterile constatate de echipele de control, în spaţiile destinate alimentaţiei publice, au fost: utilizarea unor grătare şi cuptoare neigienizate corespunzător, utilizarea unor ustensile de bucătărie neprofesionale, cu grad ridicat de uzură, utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, cu grătare cu vopsea exfoliată, urme de rugină, chedere depreciate, cu ventilatoare care prezentau depuneri de praf şi impurităţi, folosirea unor produse alimentare fără eticheta cu elemente de identificare şi caracterizare, precum şi fără data limită de consum, nerespectarea condiţiilor de temperatură pentru păstrarea unor preparate, depozitare în condiţii necorespunzătoare a unor produse alimentare şi folosirea unor materii prime cu etichete greu lizibile.
În ceea ce priveşte neregulile găsite în spaţiile de cazare, comisarii ANPC au constatat folosirea unor camere neigienizate, cu condiţii igienico-santiare precare, cu protecţii de saltea rupte, cu fire de păr, saltele şi pilote pătate, perdele arse, rugină în băi, mochetă pătată, peticită, atât în camera, cât şi pe holuri, depuneri de praf, lipsa plaselor împotriva insectelor, la ferestre şi folosirea în camere a unor mape cu informaţii incomplete pentru turişti.
Controalele Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor din Municipiul Bucureşti (CPCMB) care au vizat cele patru hoteluri au fost realizate în perioada 4-5 iulie 2022.
"Pentru a avea stele, trebuie să le meriţi şi să ştii să le păstrezi. Dacă nu poţi întreţine un hotel, nu îl mai ţine deschis, doar pentru a încasa. Iar dacă vin bani, nu uita să investeşti în propria afacere. Mă întreb: şi aici am supărat pentru că am venit în control? Şi aici există teorii ale conspiraţiei?", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, potrivit comunicatului citat.
Citeşte şi: Wizz Air și Ryan Air, investigate de ANPC. Horia Constantinescu: Chiar şi pe jos vom ajunge la destinaţie
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a început o investigaţie de fond la companii aeriene care activează pe teritoriul României, ca urmare a sesizărilor primite referitoare la serviciile oferite de acestea, inclusiv Wizz Air şi Ryan Air, potrivit unui comunicat remis presei.
"De la Cuza am învăţat că nu trebuie folosite două măsuri pentru acelaşi lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm şi pe a celorlalte, aflate în aceeaşi situaţie. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar şi pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinaţie şi măsurile vor fi în consecinţă! Drum bun să avem!", a afirmat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Investigaţia este realizată de Direcţia Generală de Control şi Supraveghere Piaţă, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC România), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.
"În prezent, se centralizează toate reclamaţiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa şi definitiva informaţiile, ANPC sfătuind, totodată, consumatorii să se adreseze, în primă instanţă, operatorilor economici de transport aerian sau agenţiilor de turism intermediare, pentru soluţionări amiabile, iar, în situaţia în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităţilor competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensaţii de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat", spun oficialii ANPC.
De asemenea, acest lucru este valabil chiar şi în situaţia în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.
Recuperarea compensaţiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC şi ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.