Cei mai de dorit angajatori sunt, potrivit documentului, IBM România, HP, Ubisoft, Oracle şi Amazon Development Center.
"Clasamentul celor 10 cele mai atrăgătoare sectoare, unde se află cei mai cunoscuţi angajatori, este deschis, ca şi anul trecut, de industria IT, urmată de FMCG, servicii, telecom, financiar-bancară, automotive, petrol şi gaze, industrie - producţie şi retail. Liderii fiecărei industrii sunt IBM, Coca Cola Romania, HP, Orange Romania, ING Bank, Ford Romania, OMV Petrom, Eaton Electro Producţie şi Kaufland România", precizează autorii studiului într-un comunicat.
Potrivit sursei citate, rezultatele cercetării aduc în atenţie principalele repere ale noului mediu de lucru, unde contextul ce devine normalitate este ghidat de flexibilitate şi munca la distanţă. Mai mult, cu rata şomajului în creştere în toate cele 33 de pieţe analizate, siguranţa locului de muncă devine un aspect mult mai important în acest an pentru angajaţi.
În cadrul Studiului Randstad Employer Brand 2020, angajatorii au fost evaluaţi în funcţie de 10 criterii. Enumerate în ordinea celor care au reieşit ca fiind cele mai importante pentru angajaţii români, acestea au fost: salariul şi beneficiile atrăgătoare (66%), atmosfera de lucru plăcută (53%), siguranţa locului de muncă (51%), evoluţia în carieră (49%), echilibrul viaţă profesională - viaţă personală (43%), urmate de sănătatea financiară, reputaţia foarte bună, folosirea tehnologiilor de ultimă oră, responsabilităţi interesante la locul de muncă, contribuţia la comunitate.
Aşteptările potenţialilor angajaţi diferă în funcţie de generaţie. Astfel, 41% dintre reprezentanţii generaţiei Z (18-24 ani) aşteaptă condiţii flexibile de lucru de la angajatorul lor, cel mai mare procent comparativ cu millennials (35%), generaţia X (33%) şi boomers (28%).
Citește și Decontarea unei cote din salariu. Obligațiile angajatorilor
Din perspectiva beneficiilor primite, ei apreciază cel mai mult avantajele legate de vacanţe. Pentru 53% din millennials (25-34 ani), oportunităţile de dezvoltare a carierei sunt decisive în alegerea angajatorului, faţă de generaţia Z (46%), X (47%) şi boomers (38%). Ei îşi doresc cel mai mult să aibă posibilitatea de a lucra de acasă (81%).
Reprezentativ pentru generaţia X (35-54 ani) legat de factorii determinanţi în ce priveşte decizia de angajare este preferinţa acesteia faţă de salariu şi beneficii (69% vs. 52% în cazul generaţiei Z). Ei sunt sensibili cu prioritate la beneficiile privind creşterea copiilor. 36% din reprezentanţii generaţiei boomers (55-64 ani) sunt atraşi de companiile sănătoase financiar, aspect care contează mai puţin în cazul generaţiei Z (22%) şi al celei imediat următoare lor (25%). Pentru aceştia, beneficiile legate de îngrijirea sănătăţii sunt cele mai importante.
Aproximativ 1 din 4 angajaţii care îşi schimbă locul de muncă primesc o creştere salarială cuprinsă între 1% şi 10%, iar 29% dintre ei se bucură de un salariu mai mare cu 16-20% la noul job. Există chiar un segment (11%) care preferă să se angajeze în altă parte, deşi salariul este mai mic.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.