Relaxarea restricţiilor a adus în discuţie reîntoarcerea la birou a angajaţilor, care în ultimul an şi-au mutat activitatea acasă sau în spaţiul care le oferea cel mai mult confort şi siguranţă. Perioada pandemiei a fost una care a accelerat capacitatea de adaptabilitate a angajaţilor, dar şi a modului de funcţionare a companiilor.
Pe viitor, 43% dintre angajaţi ar prefera întoarcerea la birou sau un sistem de lucru hibrid, care ar presupune mai mult lucrul de la birou, pentru un confort emoţional sporit şi productivitate mai bună.
Un sfert dintre respondenţi (24%) declară că s-au adaptat suficient de bine încât să prefere lucrul de acasă sau un sistem hibrid care favorizează acest mod, în timp ce 33% dintre salariați sunt încă nehotărâţi.
53% dintre angajați spun că nu observă mari schimbări al productivității aestora, comparativ cu începutul pandemiei, în timp ce 23% dintre aceștia au reuşit chiar să îşi crească productivitatea. 17% dintre angajați consideră că acest efort prelungit şi-a spus cuvântul inclusiv asupra eficienţei muncii lor.
Citește și: Comerțul cu ridicata scade. Vânzările de alcool și tutun, cresc
Întrebaţi ce anume influenţează cel mai mult productivitatea, angajaţii spun că presiunea de a face faţă la mai multe sarcini în acelaşi timp (23%), programul imprevizibil de muncă, care nu mai face posibilă delimitarea între viaţa personală şi cea profesională (19%) şi volumul prea mare de muncă (19%).
Angajaţii consideră că şefii le-ar putea oferi anumite beneficii, pentru a avea un randament mai bun la locul de muncă. Astfel, 37% dintre respondenţi spun că ar avea nevoie de un training de dezvoltare profesională şi dobândirea de noi competenţe. 22% s-ar bucura de un program flexibil, în timp ce 12% şi-ar dori zile libere suplimentare. Pentru alţii, important ar fi să primească sprijin financiar pentru întreţinerea şi supravegherea copiilor în timpul programului (bonă, afterschool, creşă etc.), aşa cum au răspuns 8% dintre angajaţii chestionaţi, dar şi acces la servicii de wellness (5%) sau consiliere psihologică (3%).
Cea mai mare provocare cu care s-au confruntat angajaţii este aceea de a respecta clar timpul alocat biroului, astfel încât să nu interfereze cu timpul personal, după cum au spus 24% dintre respondenţi. Alţi 25% dintre angajaţi simt că le este greu să gestioneze corect timpul la birou, astfel încât să evite supraîncărcarea cu sarcini.
Sondajul a fost efectuat de BestJobs, în perioada 4-14 iunie, pe un eşantion de 937 utilizatori de internet din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.