"Pentru implementarea Regulamentului european privind serviciile digitale la nivel naţional, ANCOM a fost desemnată prin lege coordonator al serviciilor digitale în România. Rolul Autorităţii este de a coordona aplicarea Regulamentului privind serviciile digitale la nivel naţional, fiind responsabilă cu supravegherea şi asigurarea respectării acestor prevederi legale în România. (...) ANCOM elaborează legislaţia secundară şi este punct de contact unic în ceea ce priveşte raportarea unor date şi/sau informaţii către Comisia Europeană şi/sau către coordonatorii serviciilor digitale din celelalte state-membre ale Uniunii Europene. Tot în calitate de coordonator, ANCOM este membru al Comitetului European pentru servicii digitale - organism consultativ independent format din coordonatorii pentru serviciile digitale din statele membre UE. ANCOM nu poate să se pronunţe asupra legalităţii sau ilegalităţii unui conţinut publicat ce nu intră în sfera sa de competenţă", se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, autorităţile sau instituţiile publice care au atribuţii cu privire la supravegherea unui anumit sector sau domeniu de activitate, denumite autorităţi relevante, au posibilitatea de a emite ordine împotriva conţinutului ilegal sau ordine de furnizare informaţii, în acord cu Regulamentul privind servicii digitale. Ordinele pot fi emise şi de către autorităţile judiciare în cadrul acţiunilor, activităţilor ori procedurilor desfăşurate de acestea potrivit competenţelor legale conferite.
Arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii are competenţa de a supraveghea şi a asigura respectarea Regulamentului privind serviciile digitale de către furnizorii de servicii intermediare din România, cum ar fi serviciile de simplă transmitere, stocare în cache sau găzduire.
"În cazul în care destinatarul unui serviciu intermediar cu domiciliul sau sediul în România consideră că furnizorul acelui serviciu nu îşi îndeplineşte obligaţiile conform Regulamentului privind serviciile digitale, acesta are dreptul de a depune o plângere către ANCOM, în nume propriu sau prin reprezentant. Plângerea poate fi depusă şi de către un organism, organizaţie sau asociaţie mandatată de destinatar să-i exercite drepturile. În cazul în care plângerea priveşte o presupusă încălcare a Regulamentului privind serviciile digitale de către un furnizor de servicii intermediare stabilit în alt stat membru UE, ANCOM transmite plângerea coordonatorului din respectivul stat membru", notează Autoritatea.
De asemenea, în calitatea sa de coordonator al serviciilor digitale, ANCOM acordă, la cerere, statutul de notificator de încredere oricărei entităţi stabilite în România care îndeplineşte, în mod cumulativ, condiţiile prevăzute în Regulamentul privind serviciile digitale. "Aceste entităţi trebuie să aibă cunoştinţe de specialitate şi competenţe specifice în detectarea, identificarea şi notificarea conţinutului ilegal, să fie independente financiar de orice furnizor de platforme online şi să transmită notificările cu diligenţă, acurateţe şi obiectivitate", subliniază instituţia.
În plus, ANCOM certifică organismele de soluţionare extrajudiciară, care sunt organisme independente ce dispun de mijloacele şi cunoştinţele necesare pentru a evalua chestiunile legate de unul sau mai multe domenii specifice ale conţinutului ilegal sau în ceea ce priveşte aplicarea şi asigurarea respectării condiţiilor generale de utilizare ale uneia sau mai multor tipuri de platforme online.
Pentru certificarea acestor entităţi, Autoritatea a stabilit o procedură specifică, în condiţiile stabilite de Regulamentul privind serviciile digitale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.