"Supunem, astăzi, consultării publice o scădere de aproximativ 30%, până la 0,097 eurocenţi/minut, a tarifului maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe, începând cu data de 1 august 2020. Continuăm astfel eforturile Autorităţii de a susţine o piaţă telecom competitivă în România, cu oferte atractive şi convenabile pentru români", a declarat preşedintele ANCOM, Sorin Grindeanu.
Potrivit unui comunicat de presă al arbitrului pieţei telecom, începând cu data de 1 august 2020, operatorii de telefonie fixă desemnaţi de ANCOM ca având putere semnificativă de piaţă, printre care şi Telekom, RCS & RDS, Orange sau Vodafone, vor putea aplica un tarif de maxim 0,097 eurocenţi/minut în cazul apelurilor naţionale, apelurilor iniţiate din Spaţiul Economic European (SEE), precum şi în cazul apelurilor iniţiate din reţele din afara SEE, dacă acordurile internaţionale în vigoare nu permit instituirea unui regim diferit de tarifare.
"În prezent, tariful maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe este de 0,14 eurocenţi/minut şi a fost stabilit de ANCOM începând cu 1 aprilie 2014, pe baza unui model de calculaţie a costurilor de tip LRIC pur, menit să asigure obiectivele de promovare a concurenţei, maximizare a beneficiilor consumatorilor şi stimulare a investiţiilor eficiente, cu respectarea metodologiei armonizate prevăzute în Recomandarea 2009/396/CE. Scăderea tarifului până la 0,097 eurocenţi/minut propusă astăzi de ANCOM a fost determinată în urma actualizării mai multor parametri ai modelului de calculaţie a costurilor utilizat anterior, precum şi a costului capitalului", menţionează Autoritatea.
Americanii s-au răzgândit în privința Huawei
Măsura de reglementare supusă consultării publice de ANCOM completează măsurile anterioare de identificare, analiză şi reglementare a pieţelor serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe definitivate de autoritate în anul 2017.
Cele mai recente date statistice colectate de autoritatea de reglementare în domeniu arată că, pe parcursul anului 2019, telefonia fixă a fost tot mai puţin utilizată de români, cu scăderi atât din punct de vedere al numărului de linii de acces (-7,7%, până la 3,38 milioane), cât şi din cel al traficului (-16,5%, până la 1,9 miliarde minute).
Pe fondul acestor evoluţii, anul trecut, un român a vorbit, în medie, doar 8 minute/lună la telefonul fix, în scădere cu 17% faţă de anul 2018.
În funcţie de numărul de abonaţi de la sfârşitul anului 2019, Grupul Telekom avea o cotă de piaţă de 40%, RCS&RDS de 35%, Grupul Vodafone de 23%, ceilalţi furnizori însumând 2%.
Măsurile ANCOM pentru stabilirea tarifului maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe pot fi consultate pe pagina de internet a instituţiei, iar persoanele interesate sunt invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 18 iunie 2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.