În noiembrie 2023, Honda a rechemnat în service 249.000 de vehicule în Statele Unite, echipate cu un motor V6 de 3,5 litri, după ce producătorul auto japonez a declarat că un defect de fabricație la arborele cotit al motorului ar putea duce la uzura prematură a lagărului bielei, ceea ce poate provoca blocarea motorului.
Agenția americană pentru siguranța auto a raportat că are 173 de sesizări privind această problemă la diverse modele Honda și Acura fabricate între 2016 și 2020. Investigația NHTSA are ca scop determinarea gravității problemei și dacă vehiculele care nu au fost incluse în rechemarea din 2023 ar trebui să fie acoperite.
Honda a declarat luni că este la curent cu ancheta și că „a comunicat deja cu agenția pe acest subiect și va continua să coopereze cu NHTSA pe parcursul procesului de investigație”.
Producătorul auto a început propria anchetă cu privire la această problemă în 2020 și a petrecut mai mulți ani investigând înainte de a anunța rechemarea.
Honda a precizat anul trecut că a înregistrat 1.450 de cereri de garanție legate de această rechemare. În cadrul acestei acțiuni, dealerii inspectează vehiculele și vor repara sau înlocui motorul, dacă este necesar.
NHTSA a menționat că toate cele 173 de rapoarte „prezintă defecțiuni care au caracteristici similare cu cele abordate” în rechemarea din 2023, dar care nu sunt acoperite.
Ancheta vizează modelele Acura MDX (2016-2020), Acura TLX (2018-2020), Honda Pilot (2016-2020), Honda Ridgeline (2017-2019) și Honda Odyssey (2018-2020).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.