Facebook se luptă încă de acum câțiva ani cu acuzații că ar umfla numărul real de utilizatori care primesc reclamele iar o serie de emailuri interne vin să susțină această idee.
În 2018, sugestia unui manager al Facebook, care a propus reconsiderarea modului de calcul al audienței, a fost respinsă de conducerea companiei pe motiv că modificarea ar afecta semnificativ veniturile companiei. În răspunsul său, inițiatorul propunerii a argumentat: ”venitul acesta nu ar fi trebuit să-l facem niciodată, pentru că se bazează pe date greșite”.
Câțiva angajați ai companiei si-au exprimat și ei îngrijorările, într-un schimb de mailuri interne. Potrivit acestora, sistemul Facebook de estimare și raportare a audienței este ”profund greșit”.
Financial Times notează că în ancheta sa din 2019 a găsit o serie de probleme la platforma de măsurare a audienței pe care o are Facebook.
Facebook se apără și susține că valorile indicate sunt doar estimări.
Citește și: Veniturile românilor. Turcan: Vor fi mai multe grile de SALARIZARE
Un purtător de cuvânt al Facebook a declarat într-o declarație că „acuzațiile sunt lipsite de substanță și noi ne vom apăra energic”.
Facebook nu este la primul scandal de acest gen, acum câțiva ani compania fiind acuzată că a supraestimat numărul de afișări pentru clipurile video postate pe platforma sa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.