Ajungând la peste 1 miliard de utilizatori lunari în aproximativ cinci ani, aplicația este o "avalanșă senzorială de videoclipuri de dimensiuni reduse, alimentate de un algoritm de tip black-box deținut de chinezi", au scris analiștii de la Bernstein Research.
"Algoritmul a împins cel mai viral conținut direct către utilizator, livrând doze peste doze de endorfină cu fiecare glisare", au spus analiștii. "Efectele cocainei au nevoie de timp pentru a se instala, în timp ce efectul la crack cocaine este instantaneu, dar dispare rapid, determinându-l pe utilizator să caute o nouă doza".
Celelalte platforme tehnologice majore, în frunte cu Facebook (cocaina în această analogie extinsă), s-au grăbit să concureze, creând o "epidemie de crack digital", potrivit unor analiști care au intitulat studiul "A ruinat TikTok internetul?".
Printre cele mai notabile clone se numără Reels, lansat pe Instagram în 2020. Snapchat Spotlight a venit în același an, urmat de YouTube Shorts, WeChat Video Accounts, Idea Pins de la Pinterest și Fast Laughs de la Netflix. Amazon intră și el în joc, cu ceva numit "Inspire" care se pare că este acum testat.
Este o comparație extremă, având în vedere că adevărata epidemie de ”crack” a devastat comunități și a ucis mii de oameni. Iar analiștii de la Bernstein nu sugerau că TikTok va ucide până la urmă pe cineva. Dar nota lor de cercetare și descrierea dependenței de TikTok ilustrează succesul platformei și impactul potențial asupra economiei digitale.
În ciuda capacității limitate până în prezent de a monetiza videoclipurile de formă scurtă prin publicitate eficientă (oamenii pot derula rapid pe lângă ele și pot ignora complet reclamele), este locul în care atenția utilizatorilor este în creștere. Numai TikTok este pregătit să încaseze 16% din cheltuielile globale pentru publicitate digitală în acest an. Facebook spune că Reels reprezintă acum 25% din timpul total petrecut pe Instagram, iar YouTube spune că 1,5 miliarde de oameni urmăresc 30 de miliarde de clipuri scurte în fiecare lună.
Cu toate că analiștii recunosc faptul că afacerile pe internet sunt de tipul ”evoluează sau mori” iar videoclipurile scurte sunt pur și simplu cea mai recentă evoluție media, ei văd potențialul dezavantaj pentru utilizatori, creatori profesioniști și agenții de publicitate. Este probabil să existe o eroziune în continuare a capacității de atenție a oamenilor, în timp ce platformele, creatorii și agenții de publicitate își vor vedea afacerile depreciate, deoarece videoclipurile scurte ar putea "dilua structural monetizarea timpului de utilizare în întreaga industrie a reclamelor digitale".
Una dintre problemele centrale pentru platforme și agenții de publicitate în acest moment este capacitatea limitată și, în unele cazuri, inexistentă de a face reclame cu răspuns direct în cadrul videoclipurilor de formă scurtă. Un anunț cu răspuns direct este unul în care un utilizator este îndemnat să facă ceva, cum ar fi să dea clic, să se înscrie sau să facă o achiziție, ceea ce le oferă agenților de publicitate o idee mai bună dacă anunțurile lor funcționează și cât de mult ar trebui să plătească pentru ele.
Analiștii se așteaptă ca și mai mult conținut de tip social media să devină conținut video scurt, văzând chiar posibilitatea ca actualele fluxuri de știri cu text și imagini grele de pe aproape toate platformele sociale să fie înlocuite în totalitate de conținut video scurt. În cazul în care companii precum Facebook, YouTube și TikTok nu reușesc să își dea seama cum să facă reclamele cu răspuns direct să funcționeze în video scurt, "consecințele ar putea fi grave", au avertizat experții.
Citește și: TikTok, concedieri masive. Angajaţii europeni sunt primii pe lista eliminărilor
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.