Publicitate
„Autoritățile publice centrale și locale, au acces la informațiile din Registru, potrivit art. 61^1 alin. (4) din Codul de procedură fiscală, în baza protocoalelor încheiate cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, la cerere, prin intermediul sistemului informatic pus la dispoziţie de către Ministerul Finanţelor Publice, respectiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Autoritățile și instituțiile prevăzute la art. 1 din Legea nr. 129/2019 au acces la informațiile din Registru în vederea îndeplinirii obligațiilor ce le revin acestora. Informaţiile din Registru sunt direct accesibile, fără întârziere şi fără a fi filtrate Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor”, se spune în ordinul ANAF.
Există și în acest moment multe nelămuriri. Este necesar ca protocoalele să conțină garanții concrete de apărare a drepturilor și intereselor persoanelor vizate de prelucrarea datelor. Simpla afirmație că prelucrarea se va face cu respectarea GDPR nu e suficientă, în contextul în care este vorba despre accesul la anumite date personale de mare importanță precum datele bancare ale unei persoane. În acest sens este necesar să se stabilească limitele clare în care se face transmiterea de date, de la ANAF, la alte autorități. În mod normal ar fi trebuit să existe o lege în acest sens și nu doar protocoale.
ANAF va finaliza dezvoltarea sistemului informatic SAF-T în luna iulie 2021
Ce date sunt conținute de Registru
Înainte de orice, trebuie precizat că registrul va fi gestionat de ANAF, iar informațiile din el vor fi accesibile altor entități ale statului cu ajutorul unui sistem informatic pus la dispoziție de Centrul Național pentru Informații Financiare.
Instituțiile obligate să furnizeze autorităților, pentru registru, informații despre conturile de plăți și conturile bancare sunt instituțiile de credit, instituțiile de plată și instituțiile emitente de monedă electronică - informații care vor fi transmise în format electronic, notează avocatnet.ro. Așadar, nu doar cei care au conturi deschise la bănci sunt vizați, ci și cei care au deschise conturi la instituții de plată sau emitente de monedă electronică.
Privitor la informațiile ce vor apărea în registru, acestea se referă la:
datele de identificare ale contului;
datele de identificare ale titularului de cont client;
datele de identificare ale persoanelor care dețin drept de semnătură pentru conturile deschise sau pretind că acționează în numele clientului;
datele de identificare ale beneficiarului real al titularului de cont-client;
datele de identificare ale concesionarului casetei de valori.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.