Conform reglementărilor în vigoare, amenzile prevăzute pentru nerespectarea calendarului înlocuirii caselor de marcat sunt cuprinse între 8.000 și 10.000 de lei. Mai mult, se va proceda inclusiv la confiscarea sumelor de bani nejustificate și la suspendarea activității până la reglementarea situației.
S-a ajuns la această variantă ”agresivă”, după ce s-a constatat întârzieri foarte mari în procesul de înlocuire a vechilor case de marcat, deși societățile vizate au avut termene generoase pentru îndeplinirea noilor norme. Potrivit celor mai recente estimări ale Ministerului Finanțelor, există în jur de 700.000 - 750.000 de aparate vechi ce trebuie înlocuite. În prezent, funcționează în jur de 300.000 de aparate noi.
De unde se cumpără
Pentru a evita orice surprize neplăcute, se recomandă achiziționarea acestor case de la unul dintre distribuitorii autorizați de Ministerul de Finanțe, care oferă aparate de marcat avizate tehnic și conforme cu reglementările impuse de legislație. Cumpărarea unei case de marcat electronice de la o unitate care nu apare pe această listă va atrage amenzi și sancțiuni din partea autorităților.
Condiții tehnice
Toatele casele de marcat electronice trebuie să funcționeze autonom și să asigure securitatea datelor, dar și să permită continuitatea memoriei RAM și a ceasului de timp real, astfel încât să fie permise reluarea unei operațiuni întrerupte de căderea tensiunii de alimentare și finalizarea corectă a acesteia.
Citește și Veste bună de la ANAF pentru firmele fără case de marcat noi
În principiu, orice asemenea aparaat ar trebui să aibă o memorie fiscală și un jurnal electronic, un dispozitiv de comunicație, intern sau extern, necesar pentru conectarea cu serverele ANAF, când acestea vor fi funcționale, un dispozitiv extern de backup necesar pentru salvarea informațiilor din casa de marcat, un modul de criptare necesar pentru semnarea digitală a informațiilor raportate de casa de marcat, astfel încât să fie evitate riscurile cibernetice privind siguranța datelor transmise.
Cum se fiscalizează
Aparatele trebuie înregistrate la ANAF prin completarea și depunerea unor formulare tipizate la Fisc. Fiecare casă de marcat primește de la ANAF un număr unic de identificare, înscris, ulterior, în memoria fiscală a casei de marcat de la momentul instalării ei de către tehnicienii distribuitorului de la se cumpără aparatele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.