Cine trebuie să actualizeze codurile CAEN?
Contribuabili înregistrați la Registrul Comerțului
Cei care sunt obligați să înscrie mențiuni în Registrul Comerțului, conform legii, trebuie să actualizeze codurile CAEN la acest registru. Modificările declarate vor fi transmise ulterior către ANAF de către Oficiul Național al Registrului Comerțului, conform protocolului existent.
Contribuabili neînregistrați la Registrul Comerțului
Aceștia trebuie să declare actualizarea codului CAEN direct la organul fiscal competent, după ce acesta a fost modificat în documentele de autorizare a activității. Declarația de mențiuni se depune în termen de 15 zile de la actualizare.
Procedura de actualizare
Pentru contribuabilii care nu au înscris codul CAEN în documentele de autorizare, acesta trebuie declarat cu ocazia depunerii unei declarații de mențiuni la ANAF.
ANAF reamintește că modificările codului CAEN trebuie să fie conforme cu Ordinul președintelui INS nr. 377/2024 și cu Ordinul ministrului justiției nr. 2938/C/2024.
Termene și obligații
Declarațiile de mențiuni privind actualizarea codurilor CAEN trebuie depuse în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală, iar contribuabilii sunt sfătuiți să respecte termenele legale pentru a evita eventualele sancțiuni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.