"Persoanele fizice NU au nicio obligație de a descãrca facturi și nici de a accesa Spațiul Privat Virtual (SPV) în urma implementãrii sistemului e-Factura, aceastã responsabilitate revenind exclusiv operatorilor economici emițãtori.
Potrivit art. 101 alin. (4) din Ordonanța de urgențã a Guvernului nr. 120/2021, în relația B2C, furnizorii/prestatorii sunt obligați sã transmitã facturile emise cãtre destinatari conform prevederilor art. 319 din Legea nr. 227/2015, cu modificãrile și completãrile ulterioare.
Concret, furnizorii vor transmite în continuare facturile emise cãtre destinatari, în cadrul unei relații B2C, în conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal, respectiv pe suport hârtie sau orice alt suport, inclusiv electronic, având, totodatã, obligația de a transmite respectivele facturi și în sistemul național privind factura electronicã RO e-Factura.
Aceastã obligație a operatorilor economici de transmitere a facturilor în sistem are astfel doar rolul de raportare, nu de transmitere cãtre clienți prin intermediul sistemului, și, în consecințã, nu impacteazã persoanele fizice beneficiare.
În concluzie, modalitatea de transmitere a facturilor emise în relația B2C nu se modificã, elementul de noutate fiind raportarea în sistemul național privind factura electronicã RO e-Factura a acestora de cãtre emitenți.ANAF încurajeazã contribuabilii sã se informeze exclusiv din surse oficiale, pentru a evita confuziile sau interpretãrile greșite. Pentru informații fiscale cu caracter general contribuabilii pot apela Call Center la numãrul 031.40.39.160", transmite ANAF.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.