Ce se întâmplă dacă ai datorii mai mici de un milion de lei
Pentru persoanele care au acumulat datorii mai mici de un milion de lei până pe 31 decembrie 2018, proiectul restructurării fiscale prevede anularea tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare datorate, restante până la acea dată în anumite condiții:
stingerea până la 30 noiembrie 2019 a obligațiilor bugetare principale restante la 31 decembrie 2018;
stingerea până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor* a obligațiilor bugetare principale cu termene de plată cuprinse între data de 1 ianuarie 2019 și 30 noiembrie 2019;
depunerea până la data înregistrării cererii de anulare a accesoriilor, a tuturor declarațiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal;
depunerea, până la data de 30 noiembrie 2019, a cererii de anulare a accesoriilor.
(*obligaţiile fiscale accesorii - neachitarea la timp a obligaţiilor fiscale, debitorul va suporta o serie de sancţiuni, datorând după termenul de scadenţă dobânzi şi penalităţi de întârziere).
Ce se întâmplă dacă au datorii mai mari de un milion, acumulate până la 31 decembrie 2018
Cei care vor acumula astfel de datorii vor beneficia de: "Crearea unui mecanism alternativ procedurii de acordare a eșalonării la plată, reglementată deja în Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, respectiv un mecanism de restructurare a obligațiilor bugetare la 31 decembrie 2018".
Care sunt prevederile
Aplicarea măsurii pe o perioada limitata de timp (6 luni) astfel încât contribuabilul care se află în această situație să ia o decizie cu privire la situația sa, în sensul de a-și restructura datoriile bugetare, care implică și o restructurare a companiei;
Posibilitatea accesării acestei forme de restructurare a datoriilor de către toți contribuabilii, persoane juridice de drept public sau privat, care au obligații de plată și dificultăți financiare generate de disfuncționalități de natură structurală, și au datorii mai mari de un milion de lei prin notificarea organului fiscal competent cu privire la intenția de restruturare și apelarea la un expert independent în vederea întocmirii unui plan de restructurare similar planului de reorganizare în cazul insolvenței.
Restructurarea obligatiilor bugetare poate fi rezolvată astfel:
plata eșalonată a obligațiilor bugetare;
conversia în acțiuni a obligațiilor bugetare, în condițiile reglementate de Codul de procedură fiscală;
stingerea obligațiilor bugetare prin darea în plată a unor active ale debitorului, potrivit procedurii reglementate de Codul de procedură fiscală.
- danularea unor obligații bugetare principale în proportie de 30%, 40% sau 50%, dupa caz, din totalul acestora.
Iata în ce condiții va fi plătită creanța:
în primul an al inlesnirii debitorul trebuie să achite procedura fiscală obligațiile bugetare cu termene de plată în anul 2019;
în al doilea an al înlesnirii la plată, debitorul trebuie să achite cel putin 10% din cuantumul obligațiilor bugetare care fac obiectul înlesnirii la plată;
din al treilea an și până la finalizarea înlesnirii la plată, debitorul trebuie să achite restul obligațiilor bugetare care fac obiectul înlesnirii la plată, proporțional cu anii pentru care a fost acordată înlesnirea la plată;
plata eșalonată a obligațiilor bugetare restante în termenul maxim de 7 ani și plată a obligațiilor curente pe 2019.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.