Încrederea consumatorilor nu a fost afectată de recenta volatilitate de pe piaţa bursieră americană şi de războiul comercial dintre SUA şi China, arată studiul privind vânzările din magazine și cele online în perioada 1 noiembrie-24 decembrie, perioada sezonului prilejuit de sărăbătorile de iarnă.
Nivelul scăzut al ratei şomajului şi majorarea salariilor au stimulat cheltuielile de consum, care în octombrie înregistrau cel mai semnificativ avans din ultimii aproape 20 de ani.
Citește și:
Visa şi Mastercard, bune de plată: 6,2 miliarde de dolari compensaţii către magazine
În condiţiile în care Ajunul Crăciunului a picat într-o zi de luni anul acesta, clienţii au beneficiat de o zi suplimentară pentru cumpărături.
Deloc surprinzător, vânzările online au urcat cu 19,1%, se arată în raportul Mastercard. În schimb, la magazine vânzările au scăzut cu 1,3%, după doi ani în care s-a înregistrat o creştere de sub 2%. Declinul vine pe fondul închiderii multor unităţi.
Cel mai semnificativ avans al vânzărilor l-au înregistrat articolele de îmbrăcăminte (7,9%) şi cele pentru amenajarea locuinţei (9%), în timp ce vânzările de electronice şi electrocasnice au scăzut cu 0,7%, după o creştere de 7,5% anul trecut.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.