Documentul pomenit urmărește majorarea limitelor amenzilor pentru lipsa rovinietei valabile. Nu ar fi pentru prima dată când se încearcă așa ceva, o tentativă similară s-a întâmplat în 2019, când Executivul din acel moment dezbatere un proiect de ordonanță cu același obiect.
Concret, pentru autoturisme, de pildă, amenda care acum e stabilită între 250-500 de lei va ajunge să fie cuprinsă între 275-550 de lei, dacă proiectul va ajunge să fie adoptat în Parlament și va deveni lege. Iată însă lista completă a noilor tarife propuse, comparativ cu cele actuale:
- vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone: 950 - 1.900 de lei (față de 750 - 1.250 de lei);
- vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone: 3.100 - 6.200 de lei (față de 1.250 - 1.750 lei);
- vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12,0 tone: 5.500 - 11.000 de lei (față de 1.750 - 2.250 lei);
- vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv): 7.100 - 14.200 de lei (față de 2.750 - 3.000 de lei);
- vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv): 11.900 - 23.800 de lei (față de 3.000 - 4.000 de lei);
- vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune: 3.100 - 6.200 de lei (față de 1.250 - 1.750 de lei);
- vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 locuri pe scaune : 5.500 - 11.000 de lei (față de 1.750 - 2.250 lei).
Citește și Plajele vor fi gata la timp pentru 1 mai, anunță ministrul Mediului
„Din anul 2010 și până în prezent cuantumul amenzilor a rămas la același nivel, în timp ce cuantumul tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România exprimat în lei a crescut cu aproape 20%. Astfel, valoarea amenzilor contravenționale s-a calculat ca fiind de două ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda minimă și de patru ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda maximă”, se arată în expunerea de motive a proiectului.
În același timp, pentru a reduce numărul amenzilor aplicate, dar și pentru a crește încasările la buget, autoritățile propun, printr-un proiect pus în dezbatere la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), ca cei ce dețin roviniete cu o valabilitate de minimum 30 de zile să fie anunțați, prin e-mail, de expirarea ei. Rovinieta este o sumă plătită de șoferi, care le dă dreptul de folosi mașina pentru care au plătit taxa, pe parcursul unei perioade, pe rețeaua de drumuri naționale.
Acordul sau refuzul șoferului de a fi notificat în legătură cu data expirării rovinietei, dar și adresa de e-mail unde se va trimite notificarea, în cazul în care își dă acordul, vor fi furnizate de acesta la cumpărarea unei roviniete. Pentru a se alinia la noile reguli, distribuitorii autorizați vor avea la dispoziție cel mult șase luni de la aplicarea acestora.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.