Un nou proiect legislativ propune modificarea tarifelor de utilizare pe reteaua de drumuri naționale şi a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri naționale din Romania.
Din anul 2010 şi până în prezent cuantumul amenzilor a ramas la acelaşi nivel, în timp ce cuantumul tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din Romania a crescut cu aproape 20%.
Prin acest proiect de act normativ se propune modificarea anexei nr. 2 la Ordonanţa guvenului nr. 15/2002, anexa prin care se stabileşte cuantumul amenzilor contravenţionale aplicabile utilizatorilor pentru lipsa rovinietei valabile.
Propunerea de modificare a cadrului legal actual este justificată de faptul că numărul contravenţiilor aplicate pentru circulația fără achitarea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naționale din România (rovinieta) a crescut foarte mult în ultimii ani.
Atenţie! S-a schimbat legea! Ce se întâmplă cu ROVINIETA
Cresterea agresivă a numărului de contravenții aplicabile a condus la concluzia că valoarea actuală a amenzilor nu este în măsură să descurajeze fenomenul contravențional. Valoarea amenzilor contravenționale s-a calculat ca fiind de doua ori tariful anual de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, pentru amenda minimă şi de patru ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda maxima.
De precizat este faptul că amenda stabilită prin procesul verbal de constatare a contravenţiei poate fi achitată la jumătate din minimul acesteia prevăzut de lege, în termen de 15 zile de la comunicarea acestuia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.