Amenda decisă de Franța este cea mai mare pe care a primit-o vreodată unul dintre giganții americani din domeniul IT&C. Companiei Google i se impută lipsa de transparență și claritate în modul în care își informează utilizatorii despre folosirea datelor personale și faptul că nu obțină în mod adecvat consimțământul lor pentru reclame personalizate.
Google a fost amendată în baza General Data Protection Regulation (GDPR), regulamentul european care a intrat în vigoare în luna mai și care permite autoritățile europene de reglementare în domeniu să impună amenzi de până la 4% din veniturile globale ale companiilor care încalcă normele privind viața privată.
Citește și:
Ministerul belgian al apărării vrea să dea în judecată Google
Compania a dat publicității o declarație în care afirmă că ”suntem profund angajați în îndeplinirea așteptărilor și solicitărilor din GDPR privind consimțământul”.
Sancțiunea pecuniară împotriva Google a fost decisă după o plângere depusă de două organizații nonguvernamentale, None Of Your Business și La Quadrature du Net.
Analiștii apreciază că impactul asupra Google este mai mare decât cel strict pecuniar. ”Dincolo de o sumă semnificatică, această sancțiune este deosebit de dăunătoare pentru Google întrucât contestă acest model de afaceri și, probabil, le va solicita să modifice modul de furnizare a serviciilor”, a declarat Sonia Cissé, managing associate la Linklaters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.