Mike Hopkins, vicepreședinte senior al Amazon Studios și Prime Video, ar fi orchestrat acordul direct cu președintele consiliului de administrație al MGM, Kevin Ulrich, potrivit relatărilor Variety.
Vânzarea potențială a MGM către Amazon ar putea semnala mișcarea companiei tehnologice de a-și extinde inventarul de streaming Amazon Prime pentru a include gama extinsă de filme și emisiuni TV prin titluri ale MGM. Printre acestea se numără francizele James Bond, Hobbit, Rocky și Pink Panther, alături de „Legally Blonde” și „A Star is Born”.
MGM deține și serviciul de streaming Epix.
Wall Street Journal a raportat în decembrie că MGM vizează o vânzare. Compania a început deja un proces formal de vânzare și potențialii cumpărători și-au exprimat interesul încă din primăvara anului 2020, conform informațiilor WSJ. La momentul în care a început tatonarea pieței pentru vânzare, compania avea o valoare de piață de 5,5 miliarde de dolari.
Alte companii care au fost, de asemenea, în cursa pentru achiziționarea MGM, au fost ViacomCBS și Sony Pictures Entertainment.
Reprezentanții Amazon și MGM nu au comentat până la această oră.
La fel ca restul industriei cinematografice, MGM a fost lovită de pandemie și a trebuit să amâne lansarea următoarei pelicule din seria James Bond „No Time To Die”.
Veniturile sale totale au scăzut cu 3% de la un an la altul, până la 1,5 miliarde de dolari în 2020, așa cum figurează în ultimul său raport financiar. Segmentul său de filme a fost cel mai afectat, cu o scădere de 83% a veniturilor din lansările cinematografice, întrucât acestea s-au închis în timpul pandemiei sau au funcționat la o capacitate mai mică.
Dar compania a declarat că a fost salvată de catalogul său impresionant, care include în jur de 4.000 de filme și 17.000 de episoade de emisiuni TV, iar COO, Christopher Brearton, a declarat în câștigurile companiei în trimestrul trei că 2021 ar putea fi cel mai mare an din istorie pentru conținut nou.
Între timp, Amazon a renunțat la investiții în divizia sa de mass-media, în timp ce cererea de streaming a crescut în timpul pandemiei.
Luna trecută, serviciul de streaming Amazon a depășit 200 de milioane de membri Prime în întreaga lume - dintre care 175 de milioane au vizionat conținut Prime Video în ultimul an, potrivit CEO-ului Amazon Jeff Bezos, care a spus că orele de streaming au crescut cu peste 70% de la an la an.
Compania a spus că a realizat 7,6 miliarde de dolari - sau aproximativ 7% din vânzările sale nete totale - din serviciile sale de abonament în primul trimestru al anului 2021.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.