Prin impunerea amenzii de peste 1,1 miliarde de euro (1,3 miliarde de dolari) gigantului tehnologic, AGCM a declarat că Amazon a abuzat de poziția sa de intermediar pentru servicii de logistică pe propria platformă și, astfel, a adus prejudicii altor furnizori și prestatori de servicii.
Potrivit declarației AGCM, problema specifică în cauză a fost serviciul Fulfilment by Amazon (FBA), prin care compania se oferă să preia logistica de expediere pentru vânzători.
În ce investesc Mark Zuckerberg și soția sa, Priscilla Chan 3,4 miliarde de dolari
Potrivit AGCM, utilizarea acestui serviciu a oferit vânzătorilor avantaje în alte părți ale platformei de vânzări, inclusiv o mai bună vizibilitate pentru clienți și posibilitatea de a-și eticheta produsele ca făcând parte din Amazon Prime, lucru considerat crucial pentru stimularea vânzărilor pe site-ul italian al Amazon.
Potrivit autorității de concurență, Amazon a aplicat, de asemenea, controale de calitate mai stricte asupra vânzătorilor care nu foloseau serviciul FBA, ceea ce, în unele cazuri, a dus la blocarea conturilor.
În general, Amazon a adus prejudicii companiilor de logistică concurente, obligându-le efectiv să utilizeze serviciile sale, a adăugat autoritatea.
În același timp, a spus aceasta, alte platforme de vânzări au fost, de asemenea, afectate în mod negativ atunci când vânzătorii au fost efectiv forțați să folosească Amazon pentru a asigura vânzările.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.