Amazon a anunțat că a distrus peste 6 milioane de produse contrafăcute în 2022, dublu față de cantitatea distrusă în 2021 la nivel mondial, se arată în raportul său anual Brand Protection publicat marți. "Falsificatorii vizează o gamă largă de produse, de la bunuri de lux la articole de uz cotidian”, a declarat Dharmesh Mehta, vicepreședinte al serviciilor pentru partenerii vânzători ai gigantului american. În 2020, Amazon a distrus aproximativ 2 milioane de bunuri contrafăcute și până la 3 milioane până în 2021.
În documentul citat de agențiile internaționale de presă se menționează, totodată că, în 2022, giganul comerțului online a reușit să preîntâmpine peste 800.000 de încercări de a crea conturi de vânzător false, o scădere semnificativă față de cele 2,5 milioane de astfel de tentative înregistrate în 2021 și 6 milioane, în 2020.
"Controalele noastre preventive funcționează", a comentat Amazon, explicând că nu ar fi reușit acest lucru dacă partenerii nu ar fi înțeles gravitatea situației și nu ar fi furnizat informații detaliate privind identitatea lor, adresele și conturile bancare, astfel încât să fie eliminată orice undă de îndoială. Mai mult, Amazon organizează chiar și interviuri video între angajații săi și vânzători pentru a verifica datele.
1.300 de infractori
Anul trecut, Amazon a urmărit penal sau a raportat autorităților competente peste 1.300 de persoane suspectate că nerespectarea regulilor în SUA, Marea Britanie, Europa și China, precizând că lucrează cu mărci importante precum Cartier. De asemenea, au fost investite peste 1,2 miliarde de dolari (față de 700 de milioane de dolari în 2020) și au fost angajate peste 15.000 de persoane (inclusiv dezvoltatori de software de inteligență artificială și investigatori specializați) specializate în combaterea contrafacerii.
"Suntem mândri de progresele pe care le-am făcut în ultimul an și vom continua să investim și să inovăm până când vom termina cu contrafacerea (pe platforma noastră)", a declarat Dharmesh Mehta în raport. În decembrie, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a deschis calea pentru ca platformele să fie considerate responsabile pentru vânzarea de produse contrafăcute, hotărând că se poate considera că Amazon promovează produse contrafăcute ale celebrului producător francez de pantofi Louboutin vândute pe site-ul său de către terți.
Citește și Topul locurilor de muncă amenințate de inteligența artificială
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.