Astfel, unul dintre punctele ”fierbinți” ale Capitalei, din punct de vedere comercial, a fost și continuă să rămână Hala Obor.
Echipe ale Comisariatelor Regionale pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) din Regiunile București-Ilfov și Sud-Muntenia, sub coordonarea președintelui ANPC, Horia Constantinescu și a directorului general, Paul Anghel, pe 27 aprilie 2022, s-au derulat noi acțiuni de verificare a modului în care au fost duse la îndeplinire măsurile dispuse de comisari, în urmă cu o săptămână, și pentru a controla operatorii economici care aveau magazinele închise atunci.
” Suntem deseori acuzați că nu dăm nicio șansă micului comerciant român. Au trecut trei ani de când eu, personal, făceam parte din echipa ce îndruma operatorii economici din Hala veche de la Obor. Este adevărat că nu le-am desenat pe tablă cu culori. În toți acești aceștia și-au rotunjit veniturile disprețuind învățăturile noastre și, automat, consumatorul.
În Hala veche, cumpărătorii principali sunt seniorii din zonă. Noi la aceștia ne-am gândit. Să le facem dreptate. Vom continua să scoatem de pe piață comercianții aroganți, lipsiți de bun simț commercial, ce nu se gândesc decât la buzunarul lor fără să ia în calcul legea sau interesele consumatorilor” - Horia Constantinescu, președintele ANPC.Așadar, au fost verificați de către comisari 39 de operatori economici, dintre care la 38 au fost constatate abateri de la lege.
Sancțiunile dispuse de comisari, până în acest moment, sunt următoarele:
Amenzi contravenționale în valoare de 447.000 lei
4 avertismente
2 măsuri de oprire temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor
5 propuneri de închidere temporară a unității pe o perioadă de până la 6 luni, pentru abateri repetate
2 propuneri de închidere definitivă a unității pentru neducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse.
Dintre cele mai importante nereguli constatate de comisari, menționăm:
Comercializarea unor produse cu data durabilității minimale depășită
Comercializarea unor produse fără documente de proveniență a mărfii
Comercializarea unor produse vrac fără a fi menționat termenul de la data deschiderii cutiei din care erau vândute
Comercializarea unor produse lactate fără preț afișat sau unitate de măsură
Comercializarea unor produse din pește și fructe de mare expirate
Comercializarea unor produse congelate din pește fără elemente de identificare-caracterizare pe eticheta de produs
Comercializarea unor produse alimentare cu starea termică modificată
Lipsa informațiilor, la raft, referitoare la denumirea științifică, zona de captură, data limită de consum pentru pește proaspăt
Nerespectarea condițiilor de păstrare pentru produsele din pește și fructe de mare (fără ggeață, expuse la temperatura mediului ambient)
Lipsa informațiilor, de pe eticheta produselor de patiserie, referitoare la elementele cu efecte alergene, la produse provenite din materiile congelate sau la data producției
Utilizarea unor vitrine de expunere a produselor neigienizate, cu resturi de produse, cu mucegai, scurgeri de lichide, cu praf în zona ventilatoarelor, cu grad avansat de uzură, cu insecte moarte
Prezența pavimentului deteriorat, spart, neigienizat, cu ustensile de curățenie (găleți, mop), în vecinătatea tăvilor pentru prăjituri
Utilizarea unor camere frigorifice neigienizate, cu pânze de păianjen, praf, elemente ruginite și deteriorate
Utilizarea unor vitrine frigorifice asistate supraîncărcate de marfă, fapt care nu permite menținerea temperaturii uniforme pentru toate produsele conținute
Nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor în vitrina caldă
Neafișarea în mod vizibil a prețurilor produselor
Utilizarea unor echipamente de tranșat și depozitare a cărnii proaspete (blaturi, cârlige metralice, mașini de tocat) cu grad avansat de uzură și impurități, neigienizate, cu rugină sau vopsea exfoliate
Comercializarea unor produse neambalate, neprotejate, aflate în apropierea căii de acces
Lipsa traducerii în limba română a etichetelor unor produse nealimentare
Lipsa menționării informațiilor obligatorii pe etichetele unor produse nealimentare (ex: componența fibroasă la textile, instrucțiuni de întreținere, datele de identificare ale importatorului etc.)
Comercializarea unor articole de joasă tensiune sau a unor produse cosmetice cu deficiențe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.