O altă companie cu sedii în China și SUA, un start-up de autocamioane cu conducere autonomă, numit Plus și-a divizat operațiunile din cele două puteri economice globale și a încheiat un acord prin care un acționar cheie, compania chineză Full Truck Alliance (FTA), se va concentra pe unitatea din China, a anunțat miercuri Plus, conform Reuters.
Compania a declarat pentru Reuters că a finalizat divizarea. Măsura de a-și separa afacerile din China și SUA, luată de Plus, urmează unor măsuri similare luate de firme americane de capital de risc precum Sequoia și GGV Capital, pe fondul tensiunilor geopolitice crescute dintre cele mai mari economii ale lumii.
Plus, care avea sediile centrale în Suzhou, China, și în California, și-a separat operațiunile în două companii independente.
Unitatea chineză, Zhijia Technology, va dezvolta o flotă de camioane cu conducere autonomă pentru piața chineză, în timp ce entitatea americană - care va păstra numele Plus - se va extinde în restul lumii, a declarat compania.
Două dintre cele trei surse au declarat că FTA, care deținea peste 30% din Plus înainte de divazare, a devenit acționarul majoritar al Zhijia Technology și că, înainte de divizare, cea mai mare parte a afacerilor Plus provenea din China. Plus a refuzat să comenteze cu privire la mărimea participației FTA în Zhijia Technology.
Piața chineză de camioane este enormă, cu o valoare anuală de aproximativ 4 trilioane de yuani (550 miliarde de dolari).
Citește și: China cere SUA să facă mai multe eforturi pentru îmbunătățirea legăturilor bilaterale
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.