"Contractul prevedea anumite termene de livrare care nu au fost respectate", a declarat ministrul transporturilor. "Explicațiile companiilor care trebuie să livreze garniturile nu ne interesează pe noi, ci doar respectarea contractului. În acest moment, penalitățile depășesc 20 de milioane de euro și vor continua să crească dacă întârzierile persistă”, a mai spus oficialul.
Contractul pentru livrarea de trenuri de metrou destinate Magistralei 5 a fost semnat la finele anului 2020 cu compania Alstom Transport. Trenurile urmau să fie produse în Brazilia și ar fi trebuit să ajungă la București pe parcursul anului 2023.
Ministrul Transporturilor a subliniat că nu există nicio altă pârghie decât aplicarea prevederilor contractuale și că Metrorex va primi despăgubiri pentru nerespectarea termenelor stabilite.
Context
Magistrala 5 de metrou va avea o lungime de aproximativ 16 kilometri și va cuprinde 10 stații . Contractul pentru livrarea de trenuri de metrou a fost semnat la finele anului 2020 cu compania Alstom Transport iar valoarea contractului este de aproximativ 100 de milioane de euro. Trenurile urmau să fie produse în Brazilia și ar fi trebuit să ajungă la București pe parcursul anului 2023.
Întârzierile la livrarea trenurilor de metrou afectează negativ cetățenii care utilizează metroul pentru a se deplasa prin București. Penalitățile de peste 20 de milioane de euro vor afecta bugetul Metrorex și există riscul ca proiectul Magistralei 5 să nu fie finalizat la termen.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.