Alstom și Engie ajută Nestle Waters să elimine emisiile de CO2

Matei Ion |
Data publicării:
Alstom construiește un tren alimentat cu hidrogen
Alstom construiește un tren alimentat cu hidrogen

Nestle Waters France va utiliza un tren de marfă alimentat cu hidrogen pentru transportul apei minerale VITTEL, începând din 2025.

Sistemul inovator va fi dezvoltat de Alstom, iar hidrogenul va fi furnizat de ENGIE. Noul sistem va permite tracțiunea ecologică a locomotivelor pe tronsoanele de cale ferată care nu sunt electrificate, după cum a explicat Nestle. Acest lucru înseamnă că o singură locomotivă poate asigura transportul pe întregul traseu.

Sistemul presupune un vagon generator de hidrogen care va furniza energie electrică locomotivei. De acest serviciu va beneficia transportul de apă minerală naturală VITTEL între fabrica situată în Vosgi și diferitele sale centre de distribuție din Franța. Mai precis, Nestle Waters menționează rutele Vittel-Arles și Vittel-Montreuil Bellay ca fiind posibile beneficiare ale serviciului.

"În cele din urmă, acest proiect ar trebui să permită Nestlé Waters să reducă emisiile cu 10.000 de tone de CO2 pe an", a subliniat compania. Parteneriatul dintre Nestlé Waters și Alstom și ENGIE a fost lansat în aprilie anul trecut. Acest proiect va face din Nestle Waters prima companie europeană care se va baza pe hidrogenul regenerabil, după cum a susținut compania.

Eforturile Nestle Waters Franța de a trece la transportul feroviar

Nestle Waters France s-a alăturat în 2018 la Fret21, o mișcare franceză pentru a face transportul de marfă mai durabil. În același an, compania a deschis un serviciu de transport feroviar de marfă pentru instalația sa Perrier's din Fos-sur-Mer, în sudul Franței. În 2019, au implementat o locomotivă hibridă EURODUAL. În plus, în 2021, Nestle Waters France a lansat un serviciu de transport feroviar de marfă numit Glass Train pentru a returna ambalajele din sticlă pentru apele VITTEL și SAN PELLEGRINO pe calea ferată.

Citește și:

Trenuri pe hidrogen. Premieră mondială în Germania

Germania a inaugurat miercuri o linie de cale ferată care funcționează în întregime cu hidrogen, o "premieră mondială" și un pas important în direcția decarbonizării căilor ferate, în ciuda provocărilor legate de aprovizionare pe care le ridică această tehnologie inovatoare.

O flotă de paisprezece trenuri, furnizate de compania franceză Alstom pentru regiunea nordică Saxonia Inferioară, va înlocui actualele locomotive diesel pe linia de 100 de kilometri care leagă orașele Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde și Buxtehud, nu departe de Hamburg.

"Indiferent de oră, pasagerii vor călători pe această rută datorită hidrogenului", a declarat pentru AFP Stefan Schrank, șeful proiectului la Alstom, care a salutat "o premieră mondială". Trenurile alimentate cu hidrogen reprezintă o modalitate preferată de reducere a emisiilor de CO2 și de înlocuire a motorinei.

Controale

Proiectate în Franța, la Tarbes (sud), și asamblate la Salzgitter (centru), în Germania, trenurile Alstom - denumite Coradia iLint - sunt pioniere în acest domeniu. Din 2018, pe această linie au fost efectuate teste comerciale cu circulația regulată a două trenuri pe bază de hidrogen. Întreaga flotă adoptă acum această tehnologie.

Grupul francez a semnat patru contracte pentru câteva zeci de trenuri, în Germania, Franța și Italia, și nu crede că cererea va scădea. Numai în Germania, "între 2.500 și 3.000 de trenuri diesel ar putea fi înlocuite cu hidrogen", potrivit spuselor lui Schrank. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9748
Diferența -0.0008
Zi precendentă 4.9756
USD
Azi 4.7679
Diferența 0.0319
Zi precendentă 4.736
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9748 RON
USD flag1 USD = 4.7679 RON
GBP flag1 GBP = 5.9347 RON
CHF flag1 CHF = 5.2655 RON
AUD flag1 AUD = 2.9823 RON
DKK flag1 DKK = 0.6667 RON
CAD flag1 CAD = 3.3106 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4229 RON
SEK flag1 SEK = 0.4337 RON
XAU flag1 XAU = 420.4739 RON
Monede Crypto
1 BTC = 487883.57RON
1 ETH = 14930.82RON
1 LTC = 541.92RON
1 XRP = 14.86RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17030.210.31%
BET-BK3204.500.39%
BET-EF925.340.35%
BET-FI63457.390.35%
BET-NG1229.880.50%
BET-TR37554.450.31%
BET-TRN36502.860.31%
BET-XT1470.030.34%
BET-XT-TR3186.660.34%
BET-XT-TRN3104.010.34%
BETAeRO885.10-0.56%
BETPlus2515.540.28%
RTL37926.840.28%

Opinii

Profesorul de economie Mircea Coșea
Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel