Alitalia a efectuat ultimul zbor din istoria sa. Ce companie va înlocui operatorul aerian

De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor sale, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaţionale.
De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor sale, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaţionale.

Alitalia, înfiinţată în 1946, a avut joi seara ultimul zbor, de la Cagliari la Roma.

Odată un jucător important în industria transportului aerian european, în ultimii ani Alitalia a avut de suferit de pe urma competiţiei trenurilor de mare viteză şi a transportatorilor low-cost, care au diminuat cota de piaţă şi profiturile sale.

După zborul final al Alitalia, noua companie de stat, Italia Trasporto Aereo SpA (ITA), îşi va începe vineri operaţiunile

Primul zbor ITA este programat să decoleze de pe aeroportul Linate din Milano la ora 6:20 AM (04:20 GMT) în direcţia Bari, în sudul Italiei. În prima zi vor fi operate 191 de curse aeriene, a anunţat compania.

Iniţial ITA va avea la dispoziţie 52 de aeronave şi va avea 2.950 de angajaţi, în timp ce Alitalia avea aproximativ 110 avioane şi 10.000 de angajaţi.

Guvernul italian s-a angajat să investească în următorii trei ani aproximativ 1,35 miliarde de euro în ITA, care va rebui să fie profitabilă până la finalul planului său de afaceri din perioada 2021-2025.

Noua companie negociază achiziţionarea brandului Alitalia şi ar urma să păstreze culorile tradiţionale: verde, alb şi roşu.

Autorităţile de reglementare din Uniunea Europeană au dat undă verde în septembrie succesorului Alitalia, Italia Trasporto Aereo SpA (ITA), şi au cerut operatorului aerian italian să ramburseze ajutoare de stat ilegale de 900 de milioane de euro (1,1 miliarde de dolari).

Comisia Europeană a a decis că ITA va fi singura companie care va putea prelua părţi limitate din operaţiunile Alitalia de manipulare şi mentenanţă.

În ultimele luni au avut loc discuţii dificile între autorităţile de la Roma şi Comisia Europeană privind planificata repornire a operatorului aerian, programată iniţial în aprilie. UE a cerut ca ITA să fie independentă pentru a nu fi făcută răspunzătoare de ajutoarele de miliarde de euro primite de Alitalia în ultimii ani.

Negocierile au întârziat lansarea ITA, permiţând operatorilor aerieni low-cost Ryanair şi Wizz Air să domine rutele interne din Italia.

Recent, publicaţia italiană Corriere della Sera anunţa că Airbus este favorit să câştige licitaţia de miliarde de dolari pentru noua flotă de aeronave a ITA.

Licitaţia este evaluată la 5,3 miliarde de dolari, iar ITA vrea să achiziţioneze 81 de avioane de ultimă generaţie, în următorii patru ani, susţin sursele citate de Corriere della Sera.

Citește și: ANRE a amendat furnizorii de gaze care au NOTIFICAT creşterea preţului în timpul contractului

În 2019, compania a deservit sute de destinaţii din întreaga lume, transportând aproximativ 20 de milioane de pasageri de la hubul său principal din Roma şi de la alte aeroporturi din Italia.

De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaţionale.

În 2017, Alitalia a fost plasată sub administrare specială, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor şi a salariilor. Compania supravieţuieşte datorită creditelor acordate de statul italian.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 465668.31RON
1 ETH = 15730.42RON
1 LTC = 425.57RON
1 XRP = 6.90RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17146.39-0.90%
BET-BK3180.08-1.29%
BET-EF924.19-0.56%
BET-FI60611.84-0.08%
BET-NG1213.69-0.49%
BET-TR37813.40-0.91%
BET-TRN36754.39-0.91%
BET-XT1472.76-0.85%
BET-XT-TR3192.78-0.86%
BET-XT-TRN3109.95-0.86%
BETAeRO908.89-1.40%
BETPlus2537.45-0.89%
RTL38077.70-0.60%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel