Reprezentanții Enel sau ai companiilor de call-center care oferă servicii Enel au început să sune clienții din baza de date pentru a le propune ”promoții” prin care se modifică contractul. Reprezentantul promite că se va plăti eventual mai puțin la factură dar realitatea este alta.
Statul a plafonat prețul la energie electrică astfel că furnizorii precum Enel nu mai pot pune în cârca consumatorilor efectele legate de costurile OUG 114 sau creșterea prețului pe bursa de energie.
Stratagema companiilor de furnizare a energiei electrice este de a-i convinge pe consumatori să modifice vechiul contract.
Astfel, o factură care înainte se cifra la 100 lei poate acum să vină cu un cost de 150 de lei, pentru că prețul energiei electrice pe bursa OPCOM a crescut.
Enel cumpără energie electrică de la producătorii precium Hidroelectrica sau Nuclearelectrica și revinde apoi consumatorilor casnici.
9 miliaone de consumatori casnici sunt în România, iar circa 2 milioane de consumatori și-au renegociat contractul sau au ales un furnizor nereglementat.
Aceștia riscă să plătească cu 50% mai mult dar potrivit ANRE pot cere întreruperea actualului contract.
Citește și:Enel intră în cursa pentru fotovoltaice. Bonus de 20.000 de lei
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.