Un caz particular este cel în care un pensionar decedează în străinătate. Chiar și în acest caz, CNPP va acorda ajutorul de înmormântare.
Care sunt actele necesare
Potrivit dispozițiilor legale ajutorul de deces se acordă, pe baza următoarelor documente:
1. Cerere pentru acordarea ajutorului de deces;
2. Certificat de deces (original și copie);
3. Act de identitate al solicitantului (original și copie);
Populația României, în declin accentuat. 21.337 decese VS. 14.877 nașteri, în mai 2021
4. Acte de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, după caz, actul care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar (original și copie);
5. Dovadă că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (original și copie).
În situația în care titularul drepturilor de pensie a decedat în altă țară decât România, iar certificatul de deces a fost emis de autoritățile din statul respectiv, acesta va trebui înscris/transcris în registrele de stare civilă române.
Așadar, în cazul decesului pensionarului, ajutorul de deces se acordă pe baza documentelor menționate mai sus de către casa teritorială de pensii în evidență căreia se află persoană decedată la dată decesului.
Referitor la „sistarea acordării pensiei", mandatarul este obligat ca în termen de 15 zile de la deces să comunice (să declare) acest lucru casei teritoriale de pensii iar ulterior să depună și certificatul de deces.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.