Ajutoare alimentare 2024. Modificări de ultimă oră privind distribuirea pachetelor

DCBusiness Team |
Data publicării:

Modificări aduse programului de distribuire de pachete cu ajutoare alimentare către românii cu venituri reduse. 

A fost publicat în Monitorul Oficial un ordin pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului investițiilor și proiectelor europene, al ministrului finanțelor, al ministrului muncii și solidarității sociale și al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 374/332/617/788/2024 privind aprobarea termenelor și formatului de transmitere a situațiilor centralizatoare, precum și alte aspecte legate de modalitatea de comunicare între autoritățile implicate pentru asigurarea sprijinului material conform mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024—2027, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024.

Citiţi şi: Ajutoare alimentare 2024: S-a modificat lista produselor care se vor regăsi în pachete

Concret, după articolul 3 se introduc două noi articole, articolele 31 și 32, cu următorul cuprins:

„Art. 31. — (1) Situațiile centralizatoare pentru beneficiarii finali, prevăzute la art. 5 alin. (1) din mecanism, se întocmesc conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul ordin și se transmit Ministerului Muncii și Solidarității Sociale de către entitățile aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea acestuia, după cum urmează:

a) unitatea administrației publice întocmește lista beneficiarilor eligibili aflați în evidențele sale până la sfârșitul lunii anterioare și o transmite la agenția județeană pentru plăți și inspecție socială/Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București până la data de 5 a lunii în curs;

b) agenția județeană pentru plăți și inspecție socială/Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București centralizează situațiile primite la nivel de județ și le transmite în două zile de la primirea lor către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială;

c) Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială centralizează la nivel național listele cu destinatarii finali pe județe și le transmite Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.

(2) Ministerul Muncii și Solidarității Sociale transmite Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, în format electronic, până la data de 10 a lunii în curs, listele cu destinatarii finali aflați în evidență la sfârșitul lunii anterioare celei pentru care se acordă sprijinul material prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. b) din mecanism. Situațiile centralizatoare cu destinatarii finali sunt transmise și unităților administrației publice în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința aceștia, de către entitățile aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.

(3) Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, prin intermediul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială, constituie la nivelul fiecărei agenții județene pentru plăți și inspecție socială/Agenției pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București grupuri de lucru cu atribuții de întocmire și centralizare a documentelor privind destinatarii finali.

(4) La nivelul fiecărei unități a administrației publice se constituie prin act administrativ un grup de lucru, cu atribuții de recepție cantitativă și calitativă de la furnizor a pachetelor cu produse alimentare, de întocmire a documentelor privind recepția, sinteza de rulare și listele cu semnăturile de primire ale destinatarilor finali.

(5) Lista cu datele de contact ale persoanelor care alcătuiesc grupul de lucru pentru fiecare unitate a administrației publice va fi comunicată de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, precum și către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

(6) Furnizorul de pachete cu produse alimentare asigură livrarea către unitățile administrației publice în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința destinatarii finali, conform listelor comunicate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de beneficiar.

(7) Distribuția pachetelor cu produse alimentare către beneficiarii finali este făcută prin intermediul unităților administrației publice în baza listelor întocmite și comunicate de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, în termen de 15 zile de la recepționarea pachetelor.

(8) Pachetele cu produse alimentare se ridică personal de către destinatarii finali de la unitățile administrației publice în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința, pe baza actului de identitate, a numărului unic de identificare desemnat persoanelor fără cod numeric personal și fără adăpost sau a documentului eliberat de serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor, după verificarea identității, a persoanei
pe listă și semnarea de primire a pachetului cu produse alimentare.

(9) Pentru destinatarii finali nedeplasabili, unitățile administrației publice în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința au obligația de a asigura serviciul de livrare a pachetului cu produse alimentare la domiciliul sau reședința acestora.

(10) Unitățile administrației publice transmit documentele întocmite la nivelul acestora către agențiile județene pentru plăți și inspecție socială/Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București, în maximum 10 zile de la data finalizării distribuirii pachetelor cu produse alimentare.

(11) Pentru a facilita gestionarea și centralizarea documentelor întocmite pentru distribuirea pachetelor cu produse alimentare la nivel național, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene încheie un acord de cooperare cu Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială.

(12) Pentru demararea procedurii de achiziție a produselor din pachetul cu produse alimentare, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale transmite Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene o situație generală cu beneficiarii sprijinului material prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. b) din mecanism.

Art. 32. — (1) Livrarea pachetelor cu produse alimentare se face la locația stabilită de unitățile administrației publice și comunicată către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale prin situațiile centralizatoare cu destinatarii finali, care sunt transmise și autorităților administrației publice locale în a cărei rază teritorială își au domiciliul sau reședința aceștia, în vederea distribuirii.

(2) Locurile de depozitare a pachetelor cu produse alimentare până la distribuirea acestora trebuie să aibă prevăzute căi de acces facil și să asigure condiții optime de păstrare, manipulare și pază.

(3) Graficul de livrări pentru fiecare tranșă de livrare este comunicat de furnizor către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială și către unitățile de administrație publică, cu minimum 5 zile calendaristice anterior datei de livrare.

(4) Recepția cantitativă și calitativă se va consemna în procesul-verbal de recepție cantitativă și calitativă de către persoanele desemnate pentru preluarea pachetelor cu produse alimentare din grupurile de lucru constituite la nivelul unităților de administrație publică, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.

(5) În cazul în care se constată neconformități privind ambalarea, conținutul, termenul de valabilitate, precum și produse deteriorate sau conținut incomplet al pachetului cu produse alimentare, persoanele desemnate cu preluarea acestora vor refuza recepția livrării respective integral sau parțial și vor remite o adresă Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene în care se vor consemna neregularitățile constatate.

(6) Pentru verificarea și monitorizarea calității alimentelor din pachetele cu produse alimentare, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene va încheia un acord de cooperare cu Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor.

(7) Atât situațiile cu eventualele cantități excedentare de pachete cu produse alimentare, cât și cele cu nevoi neacoperite vor fi comunicate de unitățile administrației publice agenției județene pentru plăți și inspecție socială.

(8) Agenția județeană pentru plăți și inspecție socială va centraliza la nivelul județului situațiile menționate la alin. (7) și le va comunica grupurilor de lucru constituite la nivelul unităților administrației publice.

(9) Grupul de lucru constituit la nivelul unităților de administrație publică va gestiona pachetele cu produse alimentare care au rămas nedistribuite, în sensul relocării acestora către unități ale administrației care înregistrează deficit.

(10) Pentru corelarea cantităților raportat la data de livrare și capacitatea de primire și depozitare, unitățile administrației publice vor comunica operativ furnizorului cantitatea estimată de produse care poate fi depozitată pentru fiecare transport, precum și eventuale modificări ale graficului de livrare.

(11) La finalizarea distribuției, autoritățile administrației publice trimit Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, în format electronic, declarația de conformitate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, și sinteza privind derularea proiectului la nivelul unităților administrației publice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6.”

2. Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 4. — Anexele nr. 1—6 fac parte integrantă din prezentul ordin.”

3. — După anexa nr. 2 se introduc patru noi anexe, anexele nr. 3—6, al căror cuprins este prevăzut în anexele nr. 1—4 la prezentul ordin.

Art. II. — Anexele nr. 1—4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 467298.55RON
1 ETH = 16344.95RON
1 LTC = 469.26RON
1 XRP = 7.07RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel