Peste 10.000 de participanți din 96 de țări sunt așteptați la cea de-a 38-a ediție a evenimentului, care va fi precedat sâmbătă și duminică de Mipjunior (programe pentru tineret), potrivit organizatorului RX France. Evenimentul revine astfel la formatul său de dinaintea pandemiei de Covid, după o ediție online în 2020 și o participare de doar 4.000 de persoane în 2021, cei mai mulți absenți fiind din Asia și Statele Unite.
Acum însă, aceștia din urmă au revenit în forță. La cinci ani după ce mișcarea #Metoo a explodat pe Twitter, americanca Alyssa Milano va promova diversitatea în această industrie a televiziunii, în timp ce directorul Amazon Studios, Jennifer Salke, va primi un premiu din partea revistei Variety.
Se caută noi strategii
Pe de altă parte, vor lipsii rușii, a căror participare a fost refuzată din cauza războiului din Ucraina, țară care va fi onorată cu un pavilion dedicat reprezentanților săi. Printre vedetele prezente pe Coasta de Azur, actrița Emily Blunt va păși pe covorul roșu duminică seară, cu ocazia unei proiecții a serialului "The English", în timp ce modelul britanic Cara Delevingne va prezenta marți seria de documentare "Planet Sex", care abordează teme legate de identitatea sexuală și de gen.
De asemenea, vor avea loc discuții cu șefi din televiziune precum Tim Davie, directorul general al BBC, instituție care își sărbătorește centenarul, și Tom Fussell, directorul general al BBC Studios, precum și Marco Bassetti, directorul general al Banijay, cea mai mare companie independentă de producție TV din lume.
"Întreaga industrie se reunește la Cannes", a declarat pentru AFP Lucy Smith, directoarea Mipcom, "deoarece nu a existat niciodată o cerere atât de mare pentru conținuturi premium", cu "o concurență din ce în ce mai mare" pe o piață globalizată și saturată de explozia platformelor.
Aceasta este o ocazie de a examina "noi mijloace de distribuție", cum ar fi streamingul gratuit finanțat de publicitate (canalele avod și FAST), și "strategii care vor funcționa", fără a putea prezice originea "următorului hit internațional", după "La casa de papel" (Spania) sau "Squid Game" (Coreea de Sud), se entuziasmează ea.
Este un iad pentru telespectatori
În timp ce Netflix a înregistrat anul acesta prima pierdere de abonați din ultimii zece ani, "atmosfera s-a schimbat", a declarat pentru AFP Philippe Bailly, director fondator al NPA Conseil. Grupurile americane, care obișnuiau să investească din belșug în conținut, "revin la o abordare mult mai rațională", explică el, citând reducerile de personal la Netflix sau în urma fuziunii dintre WarnerMedia și Discovery.
O altă tendință observată de specialist este "mișcarea de consolidare fără precedent" în care este angajată industria de producție audiovizuală, ilustrată de recenta preluare a producătorului scandinav Anagram de către compania franceză Newen, precum și de preluarea, finalizată în 2020, a companiei olandeze Endemol Shine de către compania franceză Banijay. Potrivit celui mai recent studiu al NPA, cei mai mari opt producători europeni "au o cifră de afaceri combinată de aproape 11 miliarde de euro în 2021".
În ceea ce privește serialele și programele tematice, în acest context în care a devenit "hiper greu, hiper costisitor să apari, să te faci remarcat", tendința este spre "retro și cunoscut", cu o atracție pentru știri, mărci puternice și formule deja consacrate, a rezumat pentru AFP Bertrand Villegas, de la institutul de monitorizare The Wit, ale cărui conferințe sunt așteptate cu nerăbdare la Mipcom. În general, "este un iad pentru telespectatori, există prea multe opțiuni", a glumit el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.