Compusă dintr-un singur modul, stația va oferi agențiilor spațiale servicii care vor permite astronauților lor să efectueze experimente științifice pe orbita joasă a Pământului. În curând, Airbus va avea propria sa stație pe orbită joasă a Pământului. Ramura de apărare și spațiu a grupului european a semnat un acord cu compania americană Voyager Space pentru crearea unei societăți mixte care să proiecteze, să construiască și să opereze viitoarea stație Starlab, care va fi lansată până în 2028.
Dezvoltată de Nanoracks, o filială a Voyager Space, Starlab este una dintre infrastructurile private care vor lua locul Stației Spațiale Internaționale (ISS), ce va ajunge la finalul vieții sale în 2031. Până la sfârșitul anului 2021, proiectul a primit 160 de milioane de dolari din partea NASA - care a mai acordat 130 de milioane de dolari companiei Blue Origin și 126 de milioane de dolari companiei Northrop Grumman pentru proiectele lor respective.
Servicii pentru agențiile spațiale
Acest sprijin a reprezentat o schimbare de paradigmă pentru agenția spațială americană: pentru a-și concentra resursele asupra cercetării la distanță, aceasta a trebuit să cedeze sectorului privat proprietatea activităților de pe orbita joasă a Pământului, devenind un simplu client. Dezvoltarea capsulelor Crew Dragon de la SpaceX și Starliner de la Boeing pentru a deservi ISS a reprezentat primul capitol al acestei noi ere. Stațiile comerciale vor fi al doilea.
Starlab, ca și viitoarele sale surori, va trebui să ofere în cele din urmă servicii care să le permită astronauților să efectueze experimentele științifice pe care le fac astăzi la bordul ISS. Ea le va pune la dispoziție un laborator dezvoltat în parteneriat cu mai multe universități americane.
Spre deosebire de Blue Origin, Starlab nu intenționează să primească turiști spațiali. Cel puțin nu într-o primă fază. Acest lucru nu a împiedicat Voyager Space să încheie un parteneriat cu grupul hotelier Hilton pentru a proiecta apartamente la bordul navei pentru "a face șederile prelungite mai confortabile".
Profitând de experiența Airbus
Stația va avea un diametru de opt metri, aproape dublu față de cel al ISS, și jumătate din volum. Planul inițial a fost de a desfășura un modul gonflabil pe orbită, o soluție care ar fi oferit un spațiu de locuit mare, facilitând în același timp lansarea. Constrângerile tehnice au determinat Voyager Space să revină la un modul rigid mai convențional.
Aici intervine Airbus, cu expertiza sa dovedită în acest domeniu, care a coproiectat laboratorul european Columbus al ISS. Pe 4 ianuarie, firma americană a anunțat un prim acord de asistență tehnică cu grupul european. Miercurea aceasta, partenerii au decis să își aprofundeze relația.
"Suntem mândri să împărțim viitorul stațiilor spațiale cu Airbus. Acest joint venture ne va permite să răspundem cerințelor agențiilor spațiale din întreaga lume, deschizând în același timp noi oportunități pentru utilizatorii comerciali", a declarat Matthew Kuta, președintele companiei americane. "Simțim că reprezentăm sau poate că suntem vârful de lance al Europei în acest domeniu. Facem acest lucru și pentru a atrage ESA", a adăugat Michael Schoellhorn, președintele Airbus Defence and Space.
Implicarea totală a Airbus în proiect ar putea servi drept poartă de intrare pentru Agenția Spațială Europeană. Odată ce ISS va fi de-orbită, aceasta ar trebui să poată, la fel ca NASA, să cumpere locuri la bordul Starlab pentru astronauții săi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.