Șeful producătorului european de avioane, Airbus, le-a ținut o predică directorilor săi cu privire la livrările dezamăgitoare din ianuarie și i-a avertizat că în cursul aceteui an, compania nu va putea livra mai puține avioane decât obiectivul său din 2022, acum abandonat.
Până acum, Airbus a dat vina pentru întârzierile tot mai mari pe furnizori, în special pe producătorii de motoare. Dar structura, controalele operaționale și performanța din interiorul Airbus atrag tot mai mult atenția, deoarece mai mulți furnizori prognozează noi întârzieri ale aeronavelor, a spus el.
Supărat de ultima rundă de întârzieri la sfârșitul anului 2022, care a deraiat obiectivele de livrare stabilite pentru anul trecut, directorul general Guillaume Faury le-a spus directorilor că scăderea cu 33% a livrărilor de 20 de avioane luna trecută este un alt "semnal de alarmă". ”El a subliniat că așa ceva nu trebuia să se repete”, a dezvăluit o sursă la curent cu detaliile ședin
Airbus a refuzat să comenteze cu privire la întâlnirile interne.
În aceste condiții, toți sunt ațintiți acum pe rezultatele din 16 februarie, când cel mai mare producător de avioane din lume va prezenta obiectivele pentru 2023. Pe surse se spune că ținta de livrare va fi ușor mai mare decât cele 720 planificate inițial pentru 2022, deși s-ar putea limita la 700.
Primul test major va fi primul trimestru, pentru care, potrivit furnizorilor, Airbus dorește să realizeze aproape 140 de livrări. După o lună ianuarie slabă, acest lucru presupune eforturi mai susținute decât s-au făcut până acum. În aceste prime trei luni, ar putea fi numit un director financiar interimar, deși Airbus caută unul numit permanent, o chestiune sensibilă pe fondul unei dispute juridice cu Qatarul.
Analiștii sunt de părere că Faury va evita să facă valuri, speriind investitorii și ferindu-se, în același timp de alte revizuiri în scădere a previziunilor de livrare. Oricum, problemele cu care se confruntă Airbus a stricat ceea ce ar fi trebuit să fie o sărbătoare a revenirii cererii, cu o comandă record din partea Air India.
Compania produce 45 de avioane din familia A320neo, cea mai bine vândută, pe lună și dorește să ajungă la un ritm de 65 până la sfârșitul anului 2024 și de 75 în 2026. Având în vedere alte potențiale întârzieri, unii furnizori spun că această măsură pare ambițioasă.
În ceea ce privește A350, Faury declara, în octombrie, că va crește producția lunară de la cinci la șase aeronave până la începutul anului 2023, înainte de a lua în considerare posibilitatea de a produce mai multe. Dar surse din industrie au declarat că Airbus a redus producția la 4,5 pe lună la sfârșitul anului 2022 și produce acum 5,6. În timp ce Airbus se pregătește pentru 2023, soarta celor 12.000 de furnizori rămâne incertă. A existat o îmbunătățire a aprovizionării cu cipuri de calculator, precum și cu calculatoare pentru testarea producției.
Airbus a anunțat că este pe punctul să renunțe la titanul rusesc, deși există în continuare riscuri legate de aprovizionarea pentru A350. Săptămâna trecută, Airbus i-a îndemnat pe furnizori să-și mărească stocurile de materiale.
Citește și Airbus va face anul acesta peste 13.000 de angajări
Citește și Boeing intenţionează să angajeze 10.000 de persoane în 2023
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.