Într-un comunicat, compania franceză a explicat că oprirea definitivă a exploatării acestor aparate construite la Toulouse de Airbus a fost decisă pentru ”a face față crizei de covid-19 și ținând cont de impactul acesteia asupra nivelurilor de activitate prevăzute”. Retragerea aeronavelor ”se înscrie în strategia de simplificare a flotei grupului Air France-KLM vizează să facă flota mai competitivă, continuând transformarea sa cu avioane mai performante și mai moderne, mai prietenoase cu mediul înconjurător”.
Air France deține nouă A380, ce vor fi, treptat, înlocuite cu aparate mai mici, dar mai performante și mai puțin poluante, precum Airbus A350 și Boeing 787.
Citește și Negocierile dintre guvernul german și Lufthansa, în impas
Exploatat de Air France începând din 2009, A 380 a aterizat pe aproape cele mai mari aeroporturi din lume, de la cel din Atlanta, Los Angeles și New York-JFK, la San Francisco și Washington, în Statele Unite, la Johannesburg, Mexic, Shanghai sau Beijing, în restul lumii.
Impactul global al deprecierii Airbus A 380 ”este estimat la 500 milioane de euro și va fi contabilizat în trimestrul doi al al acestui an la capitolul cheltuieli non-curente”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.