Airbus, cel mai mare grup aeronautic european, este interesat să preia afacerea de securitate cibernetică a companiei franceze de software Atos, a anunţat postul francez de televiziune BFM, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Reuters.
Oficialii Airbus nu au răspuns imediat solicitărilor Reuters de a comenta informaţia.
Conform surselor BFM, Airbus a fost interesat în ultimele săptămâni de o potenţială achiziţie a Atos, în urma sporirii interesului în sectorul securităţii cibernetice, dar, la acest stadiu, nu este luată în discuţie o preluare directă.
"Şeful Airbus, Guillaume Faury, crede că această temă (Atos) este prea complicată, ţinând cont de interesele Airbus. Prin urmare, grupul aeronautic european a optat să nu cumpere întreaga companie Atos, deoarece nu este interesat de celelalte activităţi ale companiei franceze", susţin sursele.
Citește și Germania ar putea îngropa proiectul avionului de luptă european
Între timp, proiectul FACS (Future Air Combat System) este blocat de rivalitățile dintre Dassault și Airbus și de îndoielile privind participarea germană. Acest program, care se află în centrul cooperării europene în domeniul apărării, va vedea vreodată lumina zilei?
Va decola vreodată? Nimic nu este mai puțin sigur. Viitorul sistem de luptă aeriană (FACS) se află în impas. Blocat de rivalitățile dintre Dassault și Airbus și de "pas de deux" al Germaniei, acest program, prezentat ca un element-cheie al cooperării europene în domeniul apărării, este în plină degringoladă.
Programul SCAF este un "sistem de sisteme" articulat în jurul aeronavei și al dronelor care îl însoțesc, toate conectate, prin intermediul unui "cloud de luptă", cu celelalte resurse militare implicate într-o operațiune. Lansat în 2017 de Franța și Germania, cărora li s-a alăturat Spania, proiectul este departe de a fi finalizat, în ciuda unui acord de finanțare interguvernamental semnat la 30 august. Acesta prevede 3,6 miliarde de euro pentru studii detaliate, cunoscute sub numele de "faza 1B", în vederea lansării construcției unui demonstrator de zbor în 2025, un fel de pre-prototip al viitorului avion. Dar de atunci, nimic.
Linii roșii
Dacă cele trei părți s-au pus de acord asupra celor șase "piloni" ai programului (motoare, senzori, drone etc.), nu există consens în privința ultimului element, cel mai important și anume avionul de luptă de nouă generație (NGF). Lucrurile sunt blocate între Dassault, contractorul principal al avionului, și partenerul său Airbus, care reprezintă interesele Germaniei și Spaniei. Atât de mult încât contractele care permit începerea fazei 1B nu au fost încă notificate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.