Potrivit unui comunicat al Executivului comunitar, societatea trebuie să facă aceste modificări în toate versiunile site-ului său web în limbile oficiale ale UE până la sfârşitul anului 2018.
"Jucătorii online au revoluţionat modul în care călătorim, găsim posibilităţi de cazare şi ne bucurăm de vacanţe. Însă, de asemenea, aceştia trebuie să respecte pe deplin regulile şi să îşi asume responsabilitatea atunci când lucrurile nu merg bine. Consumatorii din UE beneficiază de drepturi, atât offline, cât şi online. Aş dori să salut disponibilitatea societăţii Airbnb de a face modificările necesare pentru a asigura deplina transparenţă şi înţelegere a ceea ce consumatorii plătesc. Această acţiune face parte dintr-un efort mai amplu pentru o protecţie sporită a consumatorilor online. Acesta este motivul pentru care am propus cu câteva luni în urmă consolidarea normelor de protecţie a consumatorilor în cadrul pachetului 'Noi avantaje pentru consumatori'", a declarat comisarul european pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, Vera Jourova.
Airbnb s-a angajat să prezinte preţul total al rezervărilor, inclusiv taxele suplimentare, cum ar fi taxele pentru prestarea de servicii şi taxele pentru serviciile de curăţenie. În cazul în care nu este posibil ca preţul final să fie calculat în prealabil, Airbnb s-a angajat să informeze consumatorul în mod clar cu privire la faptul că este posibil să se aplice taxe suplimentare.
De asemenea, compania şi-a luat angajamentul să indice în mod clar dacă oferta este prezentată de o entitate privată sau de una profesională din sectorul serviciilor de cazare, întrucât normele de protecţie a consumatorilor sunt diferite.
În plus, Airbnb va face o serie de schimbări la clauzele de furnizare a serviciilor pentru a le aduce în conformitate cu normele UE de protecţie a consumatorilor: se va menţiona în mod clar consumatorilor că pot utiliza toate căile de atac disponibile, în special dreptul acestora de a acţiona în justiţie o entitate care a oferit servicii de cazare, în caz de vătămare personală sau de daune.
De asemenea, compania va explica în mod clar consumatorilor că au dreptul să introducă o acţiune împotriva sa în faţa instanţelor din ţara lor de reşedinţă şi de asemenea va trebui să informeze consumatorii atunci când decide să rezilieze un contract sau să elimine conţinut. În plus, va oferi consumatorilor dreptul la o cale de atac şi la despăgubiri, dacă este cazul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.