În această circumstanță, accesibilitatea și infrastructura de încărcare vor fi esențiale pentru creșterea viitoare, relatează Reuters.
Vânzările de mașini electrice vor atinge 17 milioane în acest an, față de 14 milioane în 2023, mai mult de una din cinci mașini vândute la nivel global urmând să fie electrice, subminând cererea de petrol pentru transportul rutier.
Se așteaptă ca zece milioane dintre aceste vehicule să fie vândute în China.
"Marjele strânse, prețurile volatile ale metalelor pentru baterii, inflația ridicată și eliminarea treptată a stimulentelor de achiziție în unele țări au stârnit îngrijorări cu privire la ritmul de creștere al industriei, dar datele privind vânzările la nivel mondial rămân puternice", a declarat organismul de supraveghere a energiei cu sediul la Paris în raportul său Global Electric Vehicle Outlook.
Vânzările din primul trimestru al acestui an au crescut cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. Deși această rată este neschimbată față de primul trimestru din 2023 față de perioada similară din 2022, ea vine pe fondul unei baze mai mari de vehicule, a precizat AIE.
Achizițiile din primul trimestru au fost echivalente cu vânzările totale pentru întregul an 2020, a precizat aceasta.
Cu toate acestea, ponderea mașinilor electrice în totalul achizițiilor va varia foarte mult în funcție de regiune, reprezentând aproximativ una din nouă achiziții de vehicule în Statele Unite, una din patru în Europa, dar aproape jumătate în China, a prognozat AIE.
Adoptarea în Europa este frânată de "perspectivele în general slabe pentru vânzările de autoturisme și de eliminarea treptată a subvențiilor în unele țări", a spus aceasta.
Accesibilitatea în comparație cu vehiculele tradiționale rămâne un element cheie pentru creșterea sectorului, a adăugat acesta, prețurile variind din nou foarte mult în funcție de regiune.
Mașinile cu combustie internă rămân mai accesibile decât echivalentele lor electrice în Europa și în Statele Unite, în timp ce în China aproape două treimi din mașinile electrice vândute anul trecut au fost mai ieftine decât echivalentele lor tradiționale.
"În general, mașinile electrice devin mai ieftine pe măsură ce prețurile bateriilor scad, concurența se intensifică, iar producătorii de automobile realizează economii de scară", a precizat AIE, menționând în același timp că, în unele cazuri - dacă se ajustează pentru inflație - prețurile au stagnat sau chiar au crescut ușor între 2018 și 2022.
Satisfacerea cererii în creștere cu infrastructura de încărcare va reprezenta, de asemenea, o provocare cheie, a adăugat AIE, rețelele de încărcare trebuind să crească de șase ori până în 2035.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.