El a participat la o recepţie pentru sărbătorirea celor 50 de ani ai companiei. "În România, Airbus este singura companie aeronautică de top care are operaţiuni industriale, ce oferă peste 6.300 de locuri de muncă, direct şi indirect. Este angajamentul de o jumătate de secol al Airbus faţă de piaţa locală", a afirmat el şi a adăugat că "în ultimii ani, contribuţia economică a Airbus în România a fost semnificativă", anume 650 de milioane de euro cifră de afaceri, din care 10% au fost reinvestiţi.
Reprezentantul Airbus a amintit că, anul trecut, Airbus şi IAR au semnat un contract de exclusivitate pe 15 ani pentru "cooperarea la construcţia elicopterelor militare medii, de care România are nevoie".
"Suntem aici să susţinem eforturile României de a-şi reînnoi flota de elicoptere şi suntem încrezători că avem soluţiile potrivite pentru nevoile sale operaţionale de ţară şi de membru NATO. (...) România poate avea încredere deplină în Airbus şi în divizia Airbus Helicopters. Aceasta nu este o promisiune goală, este o declaraţie dovedită de prezenţa pe termen lung în ţară a Airbus şi provoc orice alt constructor de elicoptere să egaleze ce am realizat noi aici. E uşor să promiţi multe", a afirmat acesta.
Tancuri germane și avioane americane: Arsenalul Turciei
Michalon şi-a exprimat speranţa ca, în scurt timp, la Braşov să fie asamblate elicoptere modelul H215M.
La rândul său, directorul general al Airbus Helicopters România, Georges Durdilly, a descris compania drept un "model al integrării europene şi un punct de referinţă pentru aeronautică în lume".
Secretarul de stat în Ministerul Apărării Nicolae Nasta a apreciat că această companie este "partenerul major al României în sectorul aeronautic".
Şi membri ai corpului diplomatic de la Bucureşti au vorbit despre companie. Astfel, ambasadoarea Franţei la Bucureşti, Michele Ramis, a amintit că, tot miercuri, preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, şi cancelarul german Angela Merkel au fost la fabrica Airbus din Toulouse. "Replicăm această aniversare în România", a spus ea. De asemenea, a apreciat Ramis, angajamentul consorţiului european Airbus în ţara noastră subliniază "buna integrare a României în UE".
Totodată, diplomatul a evocat istoria de succes a Dacia. "În relaţia cu România, avem nevoie de o nouă poveste de succes. (...) Succesul Dacia în domeniul construcţiei de automobile este un bun exemplu al unei strategii prin care toată lumea câştigă, iar visul nostru este să repetăm această poveste în domeniul aeronauticii", a punctat Ramis.
Ambasadorul Germaniei la Bucureşti, Cord Meier-Klodt, a făcut o scurtă istorie a companiei. "Germania şi Franţa au ajuns la un acord la nivel de stat în 1969, lor li s-au alăturat Marea Britanie şi Spania în scopul de a revigora industria aerospaţială şi de a deveni un brand recunoscut internaţional şi un simbol al excelenţei europene, un far economic şi tehnologic a ceea ce Europa poate reuşi dacă şi când se unesc forţele", a subliniat el.
Vorbind despre "lecţia" pe care a dat-o Airbus, ambasadorul a spus: "Cooperarea este cheia pentru prosperitate şi pur şi simplu nu mai este loc pentru demersuri naţionaliste". "Airbus nu e aici să facă profit rapid, să dea lovitura şi să plece, este aici pentru parteneriatul strategic din industria aeronautică pe următorii 50 de ani", a spus diplomatul referitor la prezenţa companiei în România.
La rândul său, ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, Andrew Noble, a afirmat că "România fără aeronautică şi fără să fie la vârful dezvoltării în aeronautică este la fel de neimaginat ca România fără Enescu".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.