Centrul pune la dispoziţie două tipuri de proceduri pentru soluţionarea litigiilor. Prima este propunerea unei soluţii (conciliere), procedură care se finalizează după ce părţile au acceptat soluţia propusă de conciliator. Cea de-a doua procedură este impunerea unei soluţii (arbitrajul), procedură care se finalizează prin pronunţarea unei soluţii care este obligatorie pentru ambele părţi. Procedura este similară celei prevăzute de Codul de procedură civilă, însă termenele sunt mai scurte, de maximum 90 de zile şi se pot fixa de comun acord. Părţile nu se pot retrage din procedură.
Peste 1.000 de români au depus anul acesta o cerere de conciliere cu banca sau IFN-ul la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), pragul fiind depăşit la data de 30 octombrie 2018.
„Cel mai probabil, numărul cererilor, până la finalul lunii decembrie 2018, va fi mai mult decât dublul celor înregistrate în 2017, când 505 consumatori s-au adresat Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar”, estimează reprezentanţii Centrului citați de mediafax.ro. Din totalul cererilor, mai mult de 200 au venit prin aplicaţia online care a devenit operaţională pe site-ul www.csalb.ro, în urmă cu doar trei luni. În urma negocierilor purtate cu băncile, 280 de români au găsit o soluţie la problemele lor, în primele zece luni ale anului, faţă de 40 în aceeaşi perioadă din 2017.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.