Pasul 1: cercetare, cercetare, cercetare ...
Înainte de orice altceva, ia-ți puțin timp pentru a face unele cercetări de piață. Oportunitatea online vine la pachet cu o concurență incredibilă, iar șansele sunt ca și alții să vândă produse similare cu ale tale.
Acest lucru nu ar trebui să te sperie, folosește-te de concurență pentru a-ți contura propriul site. Inspiră-te din ceea ce fac concurenții tăi cel mai bine și setează-te să îi depășești acolo unde ei greșesc. Ia în considerare o analiză SWOT pentru a-ți defini propriile puncte forte, cele slabe, oportunitățile, amenințările și folosește-te de aceste constatări pentru a-ți da seama cum va funcționa magazinul tău online.
Cele mai bune țări pentru demararea unei afaceri
Pasul 2: alegerea unei platforme online
Pentru a gestiona un magazin online de succes, vei avea nevoie de un software bun pentru coșurile de cumpărături, pe care să-l gestionezi zi de zi. Pentru aceasta, există servicii de abonament - cum ar fi Shopify, 3dcart și Magento - precum și platforme gratuite precum Wordpress eCommerce, care are funcții mai puține.
În linii mari, este mai bine să optezi pentru soluțiile gata de utilizare - mai ales dacă nu ești prea tehnic, întrucât îți vor simplifica viața pe termen lung. În plus, acestea îți ușurează eforturile de marketing online.
Pasul 3: nu uitați detaliile
Ai făcut cercetarea și ai creat site-ul de comerț electronic - crezi că aprope ai termint, nu? Din păcate nu.
Livrarea e cel mai important „detaliu” la care trebuie să te gândești în continuare. Atât din punct de vedere al costului, cât și al timpului. Ia în considerare acest lucru în planificarea ta financiară și angajează „mâini suplimentare” dacă ai nevoie de ajutor.
Pasul 4: Marketing
Există câteva concepte cheie pe care trebuie să le ai în vedere pentru a reuși.
Cel mai important este SEO (optimizarea motoarelor de căutare), deoarece acest lucru te ajută să obții vizibilitate pe Google și pe alte motoare de căutare.
Experimentează cu Google AdWords și diverse recomandări destinate firmelor mici, pentru Facebook, Twitter și YouTube și explorează elementele de bază ale conținutului de marketing.
Pasul 5: Legislația
Nu în ultimul rând, este înțelept să înveți legislația înainte de a crea un magazin online. Există o serie de legi specifice pentru comerțul electronic, concepute pentru a proteja consumatorii și este important să le respectăm în orice tranzacție online. În general, aceste legi nu sunt prea restrictive, deoarece implică practic aplicarea bunului simț, informează Simply Business.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.