Cercetarea, realizată în 35 de ţări, a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile şi comportamentele oamenilor faţă de cumpărături online şi offline, pe categorii de produse şi pe categorii de vârste/ generaţii.
Semnal de alarmă! Consumul începe să dea rateuri
Cât priveşte percepţia cumpărătorilor români, analiza arată că cel mai important criteriu pentru această categorie de produse sunt review-urile online din partea altor cumpărători, femeile dând ceva mai mult credit acestora, în proporţie de 72%, decât bărbaţii (68%).
Potrivit sursei citate, următorii factori importanţi în clasament sunt review-urile online postate de către experţi, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbaţi, site-urile generale de shopping şi compararea preţurilor sau consultarea site-urilor de reduceri.
În topul criteriilor de alegere a unui produs se mai află: compararea preţurilor, informaţiile afişate la raft, opiniile apropiaţilor sau consultarea personalului de vânzări din magazine deţin procente aproximativ egale, cu o predilecţie mai mare din partea bărbaţilor către a lua în considerare informaţiile primite la raft şi interacţiunea faţă în faţă cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% faţă de 57% în cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor).
De asemenea, într-un procent mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbaţii au încredere în site-urile retailerilor.
La nivel european, cumpărătorii ţin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziţionarea electrocasnicelor mari de sfaturile consultanţilor de vânzări din magazine, de review-uri şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile. În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informaţiile primite la raft şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile.
Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a aşteptărilor cumpărătorilor români din mediul urban, utilizatori de internet şi a modului în care mărcile pot construi relaţii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online şi offline.
În România, cercetarea s-a derulat pe un eşantion de 1.000 de respondenţi utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.