Astfel, într-o primă etapă, vor solicita rambursarea cheltuielilor prin depunerea on-line a documentelor necesare beneficiarii submăsurilor 6.2 (Sprijin pentru înfiinţarea de activităţi neagricole în zone rurale), 6.4 (Investiţii în crearea şi dezvoltarea de activităţi neagricole), 7.2 (Investiţii în crearea şi modernizarea infrastructurii de bază la scară mică), 7.6 (Investiţii asociate cu protejarea patrimoniului cultural) şi 4.3 (Investiţii pentru dezvoltarea, modernizarea sau adaptarea infrastructurii agricole şi silvice), din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 - 2020 (PNDR 2020).
"Digitizarea actului administrativ, precum şi necesitatea accesului rapid la informaţii ne motivează să facem paşi concreţi într-un ritm alert, astfel încât soluţiile IT ale Agenţiei să se constituie într-un sprijin real pentru beneficiarii noştri, dar şi pentru asigurarea absorbţiei eficiente a fondurilor alocate ţării noastre. Am eliminat acum încă o etapă în care beneficiarii erau nevoiţi să aducă personal documentele la sediile noastre din teritoriu. Mai mult, experţii AFIR vor realiza evaluarea dosarelor de plată depuse online doar în sistemul informatic al Agenţiei. Dezvoltarea acestui nou modul al sistemului electronic este un pas firesc, având în vedere progresele făcute până acum în ceea ce priveşte depunerea cererilor de finanţare şi semnătura electronică a documentelor depuse online pe portalul AFIR - www.afir.info", a declarat Adrian Chesnoiu, directorul general AFIR.
În etapa a doua, prevăzută a fi implementată începând cu 1 decembrie 2018, vor putea depune cereri de plată online şi beneficiarii celorlalte submăsuri de finanţare.
Până în acest moment, AFIR a efectuat plăţi în valoare de 3,76 miliarde de euro către fermieri, procesatori, antreprenori şi autorităţi publice locale, beneficiari ai PNDR 2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.