O municipalitate din vestul Suediei a fost nevoită să suspende temporar vânzarea unui teren după ce a fost, pur și simplu, inundată de cereri pentru oferta sa de 10 euro cenți pe metru pătrat, a anunțat primarul localității.
„Am lansat această campanie la mijlocul lunii aprilie, a fost o idee cam nebunească, dar, ca să fiu cinstit, am privit totul ca pe o glumă. În ultimă instanță, era o operațiune de marketing”, a explicat Johan Mansson, primarul municipiului Götene, care numără aproximativ 5.000 de locuitori.
Răspândite prin tot oraș, cale treizeci de terenuri pentru care autoritățile încearcă să găsească de câteva decenii noi proprietari, au fost scoase acum la vânzare la un preț modic: o coroană suedeză pe metru pătrat, sau mai puțin de zece euro cenți. Care a fost scopul acestei deciziia? Acela de a construi mai multe locuințe într-o zonă cu densitate redusă pentru a impulsiona ritmul de creștere a regiunii, a spus primarul. Suprafața terenurilor variază de la 7 la 1.200 de metri pătrați.
La achiziționarea unui teren, cumpărătorul se obligă să își ridice acolo o casă în următorii doi ani. Acest lucru presupune însă mai multe costuri suplimentare: autorizația de construire (30.000 de coroane), costuri de racordare la rețeaua de apă (170.000), de energie electrică (40.000) și conexiune la internet (30.000).
„Un succes mondial”
La câteva săptămâni după lansarea campaniei, Götene a reușit să vândă trei terenuri. „Un mare succes pentru un oraș mic cum este al nostru”, își amintește Johan Mansson. „Dar nu ne-am fi putut imagina niciodată ce ne așteaptă.”
Un reportaj realizat de un post local de televiziune la sfârșitul lunii iunie a declanșat efectul bulgărelui de zăpadă. Mai multe mass-media suedeze au preluat povestea, a fost publicat și un videoclip pe TikTok, astfel că milioane de oameni au descoperit Götene cu terenurile lui ieftine.
Câteva zile mai târziu, totul s-a transformat într-un „hit global”, explică primarul, deoarece două publicații de limbă engleză au preluat povestea. De atunci, orașul a fost inundat de e-mailuri și apeluri telefonice de la potențiali cumpărători. Atât de mult încât Götene a fost nevoit să suspende temporar vânzarea, pentru a avea timp să studieze toate propunerile.
„Avem oameni interesați din Europa, Asia – în principal din India și Pakistan – dar și din Statele Unite, Australia și chiar America de Sud”, spune domnul Mansson. Cu această campanie, „am reușit să punem Götene pe harta lumii”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.