“ O foarte mare importanță a avut și faptul că am știut de la bun început care este publicul nostru țintă. Este bărbatul între 25-35 de ani, mereu la curent cu ultima generație de telefon care folosește UBER-ul, care este interesat de noutăți. Știm foarte clar că targhetăm acest bărbat român deschis la nou și care înțelege avantajul să dea o sumă de șapte-opt ori mai mică pentru un produs pe care-l folosește o singură dată și care-i vine la fel de bine precum unul cumpărat, iar stresul este mult mai mic”, spune Alexandru Neștian. Acesta explică că în afară de economia de bani un alt mare avantaj pe care-l oferă centrul de închiriere este că aici se găsește totul într-un singur loc: costumul, camașa, papionul sau cravata, butonii, batista de buzunar, opțional pantofii, șosetele, cămășile etc. În plus, antreprenorul stă de vorbă, personal, cu fiecare client și îi explică cum trebuie să îi vină costumul, cum să și-l accesorizeze, ce pantofi să își aleagă și așa mai departe. Deci, oferă servicii premiumpe care niciun magazin din mall nu le oferă. În final, costul închirierii unei ținute complete se ridică la 800-900 de lei.
Chirie versus achiziție
Afacerea se bazează pe faptul că tinerii încep să înțeleagă că este mai avantajos să închirieze decât să cumpere sau să-și facă haine pe comandă. “Un costum similar cu cel pe care eu îl oferim la iTUX îl găsești în comerț la un preț de aproximativ 2.000 de lei iar dacă vrei să ți-l faci la comandă o să plătești de la 2.200-2.500 de lei în sus. Un smoking e un costum pe care îl porți la nuntă și cam atât. Să plătești o sumă atât de mare pe un costum pe care îl porți o singură dată e ca și cum ai bagă 3.000 lei într-un plic și i-ai ascunde în șifonier, fără să îi poți scoate de acolo”, spune antreprenorul. În plus, se câștigă și timp.” Dacă vii la o probă, nu durează mai mult de o oră să îți alegi modelul, te probezi și se fac toate modificările necesare la costum”, spune Nesțian.
Potențial uriaș încă nevalorificat
Afacerea are un mare potențial având în vedere numărul nunților. „Anul trecut au fost 24.000 de nunți în România, cu miri, cu socri, cu cavaleri de onoare fiecare”, spune antreprenorul. În acestă piață uriașă închirierea costumelor este încă insignifiantă. Vârful de sezon este în lunile august- octombrie când apelează la închiriere în jur de 55-60 de oameni lunar, însă pe măsură ce afacerea va deveni mai cunoscută numărul clienților va crește, consideră omul de afaceri. La doi ani de la deschidere, iTux are două centre de închiriere, unul la București și celălalt la Cluj-Napoca, și cinci angajați. “La anul vom deschide două noi magazine și estimăm o cifră de afaceri de 400.000-450.000 de lei, dublu comparativ cu acest an”, spune antreprenorul. Costurile pentru deschiderea unui centru de închiriere variază între 10.000-18.000 de euro, însă investiția se recuperează între un an și un an și jumătate în condițiile în care există un singur angajat și o chirie. Pentru ideea pe care a avut-o, Neștian a luat premiul întâi, în valoare de 50.000 de euro la competiția de idei de afaceri Startarium 2018.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.