Cele ai arătos aeroport din lemn este cel din Seimchan (foto 1), construit în 1944, ca etapă intermediară pentru avioanele pe care americanii le trimiteau Armatei Roșii în timpul războiului împotriva Germaniei. În momentul de față, este singurul aeroport care face legătura directă între Siberia și Alaska.
Aeroportul din Pertominskoie (foto 2) se află într-un sătuc cu numai 350 de locuitori, iar de acolo decolează de două ori pe săptămână câte un avion pentru a-i duce pe localnicii care au treabă la Arhanghelsk, centrul administrativ al regiunii aflate în nordul extrem al Rusiei.
La Krasnoselkup, aeroportul (foto 3) nu este utilizabil în timpul ploilor de primăvară și toamnă, însă baraca urâtă vopsită în albastru va fi înlocuită cu o clădire modernă deoarece autoritățile din Rusia au decis să modernizeze acest aeroport astfel încât să poată fi folosit și de aeronave dintre cele mai moderne.
Citește și: Aeroportul Henri Coandă, analizat cu lupa de verificatori independenţi
Niurba (foto 4) era cândva un orășel înfloritor din cauza minei de diamante, însă acum au rămas mai puțin de 10.000 de locuitori, iar clădirea de lemn a aeroportului dă fiori celui care este nevoit să intre acolo. Totuși, rămâne un aeroport destul de utilizat având curse regulate către Iakuțk și curse charter către Irkuțk, două importante orașe ale Sibieriei.
Turuhansk (foto 5) a fost folosit ca loc de exil în timpul Rusiei țariste și al URSS, chiar și Stalin fiind o vreme surghiunit aici. Lipsa drumurilor de calitate face ca șase luni pe an aeroportul din lemn să fie singura poartă de intrare în orășel.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.