Revista de front a tehnicii de deszăpezire şi degivrare are loc anual şi face parte din pregătirea pentru activităţile specifice pe timp de iarnă de pe platforma aeroportuară a Aeroportului Henri Coandă, precizează CNAB.
Conducerea Aeroportului Otopeni le recomandă călătorilor să ajungă mai devreme pentru formalităţile necesare îmbarcării
Conducerea Aeroportului Otopeni le recomandă călătorilor ca, de astăzi, să ajungă mai devreme pentru formalităţile necesare, cu 3 ore înainte de îmbarcare, întrucât încep lucrările de modernizare a benzilor pe care se procesează bagajele de cală de la "Plecări". Până în luna august a anului viitor, numărul ghişeelor de check-in se reduce semnificativ, de la peste 100, la mai puţin de 80.
Actualul sistem de procesare a bagajelor este vechi de 20 de ani, iar pentru înlocuirea cu un dispozitiv modern investiţia este de peste 20 de milioane de euro. La finalizarea lucrărilor, capacitatea de procesare a bagajelor pe fluxul de plecări va creşte cu 40% şi vor fi disponibile şi 12 ghişee care permit pasagerilor să-şi depună singuri bagajul de cală, fără a mai apela la ghişeele de check-in, informează Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, transmite Rador.
Mircea Coșea: Intrarea României în Schengen nu mai înseamnă mare lucru
Profesorul Mircea Coșea a explicat pentru DCBusiness ce înseamnă pentru România la ora actuală intrarea în Schengen.
Profesorul de economie Mircea Coșea apreciază că intrarea acum a României în zona Schengen nu mai înseamnă mare lucru. Deocamdată nu se știe dacă nu cumva nu este decât o declarație politică.
Economistul apreciază că România a pierdut foarte mult în tot acest timp din cauză că politicienii noștri nu s-au străduit mai serios ca țara noastră să facă parte din acest sistem.
Analistul a mai declarat că deocamdată se vor ridica restricțiile pentru călătoria cu avionul, astfel că pe aeroporturi vor dispărea verificările documentelor, însă mai important ar fi pentru țara noastră ridicarea birocrației și eliminarea verificărilor la transportul auto, tirurile pierzând foarte mult timp la graniță, cozile fiind interminabile.
Profesorul a mai arătat că local, România și Ungaria au mai redus din birocrația existentă la trecerea graniței a TIR-urilor așa că nici din acest punct de vedere nu mai reprezintă mare lucru.
Mircea Coșea a mai subliniat un aspect și anume că dacă România va intra în Schengen de această dată, va fi numai pentru că Germania are un interes și anume acela că are nevoie ca mărfurile pe relația cu Ucraina să circule mai repede, în contextul în care despre transportul în țara noastră știindu-se că se desfășoară anevoios. Așadar, avantajate de intrarea României în Schengen vor fi într-un final Ucraina și Germania care au mari interese economice, cea din urmă încercând măcar parțial să-și recapete importanța economică pe care a avut-o ani la rând când s-a bazat pe gazele și petrolul rusesc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.